سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی از اشتغال ۲۰ هزار نفر در حوزه صنایع دستی لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ باباحسینی گفت: در راستای توجه هر چه بیشتر به صنایع دستی به عنوان صنعت حاصل روح ملت‌ها و آیین فرهنگ ملی کشور‌ها روز صنایع دستی تعیین و نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه این روز دهم ژوئن مصادف با ۲۰ خرداد است، افزود: در این روز جهت تشویق، کمک و راهنمایی صنعتگران مراسمی نمادین برگزار می‌شود.

باباحسینی در ادامه افزود: همچنین در کشور نیز اقداماتی در این روز انجام می‌شود و به تبع نیز در لرستان هر ساله از صنعتگران و پیشکسوتان صنایع دستی تقدیر به عمل می‌آید.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی لرستان گفت: امسال با توجه به مصادف شدن این روز با ماه مبارک رمضان و حادثه تروریستی اخیر این مراسم بعد از این ماه برگزار می‌شود.

وی گفت: در این روز از پنج پیشکسوت صنایع دستی استان که نشان ملی و مرغوبیت صنایع دستی دریافت کرده‌اند و پنج جوان فعال لرستانی در زمینه نمایشگاهی تقدیر به عمل می‌آید.

باباحسینی افزود: هم اکنون ۵۲ رشته صنایع دستی بومی و غیربومی فعال در استان داریم. همچنین ۱۲ هزار به صورت مستقیم و ۸۰ هزار غیرمستقیم در این زمینه فعالیت می‌کنند.


انتهای پیام /د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.