مدیرعامل سازمان بیمه سلامت كشور، در پی ابلاغ و اجرایی شدن تعدادی از راهنماهای طبابت بالینی در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)، از این مرکز بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دكتر محمدجواد كبیر مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در بازدید از بخش های مختلف بیمارستان و گفتگو با پزشكان حاضر در بخش ها، شیوه اجرای راهنماهای بالینی و چالش های پیش روی آن را، جویا شد و اظهار امیدواری کرد: با بازخوردهای به دست آمده از فعالیت های ارزشمند صورت گرفته در این بیمارستان، مسیر برای گسترش راهنماهای طبابت بالینی در كشور تسهیل شود.

 
وی تصریح کرد: با توجه به دشواری های این مسیر و اشاره به تلاش های موثر صورت گرفته از سوی پزشكان و كاركنان بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) در مراحل تدوین، بومی سازی، ابلاغ و اجرای راهنماهای طبابت بالینی، با تقدیر از اقدامات انجام گرفته، پایش اجرای آن ها را بسیار مهم و حیاتی دانست و حمایت همه جانبه خود را برای الگو شدن بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) برای سایر بیمارستان های كشور، اعلام کرد.
 
آناهیتا كشاورزی معاون بیمه سلامت خدمات كشور، با برشمردن اهمیت اقدامات صورت گرفته، خواستار تعیین شاخص های دقیق پیامدی در راستای اجرا و استقرار راهنماهای طبابت بالینی در این مركز برای ارائه الگو و مدل به سازمان بیمه سلامت كشور شد.
 
رئیس بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)، در راستای اجرایی کردن راهنماهای طبابت بالینی و فعالیت های صورت گرفته در پارسال، گفت: تدوین و اجرای راهنماهای طبابت بالینی، برای ارتقای كیفیت خدمات سلامت و مستند و به روز كردن روند درمان بیماری ها در اسناد بالادستی، با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه ششم توسعه، از فروردین پارسال و پیرو انعقاد تفاهم نامه ای بین دانشگاه علوم پزشكی شیراز و سازمان بیمه سلامت، در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) آغاز شده است.
 
امید براتی افزود: در این راستا شورای راهبردی طبابت بالینی، شامل پزشكان و متخصصان بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)، نمایندگانی از سازمان بیمه سلامت، پزشكی قانونی و سایر ارگان های مرتبط تشكیل شده است كه در نشست های خود تاكنون، پس از بررسی روند درمان 14 بیماری شایع، الگوریتم درمان هشت بیماری را تهیه و دو مورد از آن ها را به تصویب نهایی رسانده اند.
 
وی اضافه کرد: این راهنماها در سال 96 برای اجرا به پزشكان مركز ابلاغ شده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار