لرستان؛

تاثیر مستقیم نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در توسعه فرهنگی جامعه

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان از تاثیر مستقیم نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در توسعه فرهنگی جامعه و کاهش بزهکاری‌ها و نابهنجاری‌های اجتماعی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ دریکوند کاهش سرانه مطالعه را زنگ خطری برای فرهنگ و اندیشه جامعه قلمداد کرد و گفت:
مهمترین و موثرترین رسالت متولیان فرهنگی جامعه چشاندن لذت مطالعه به افراد جامعه است و اگر این لذت حاصل شود؛ جوانان و نوجوان با کتاب مانوس شده و به صورت مستقیم و غیر مستقیم از معارف و مطالب کتاب تاثیرپذیری می‌کنند.
 
وی در ادامه به ظرفیت بالقوه آموزش و پرورش برای نهادسازی فرهنگی اشاره کرد وافزود: مدرسه می‌تواند لذت مطالعه کردن را برای جوانان و نوجوانان عملیاتی و اجرایی کند.
 
وی نگاه تک بعدی را آسیبی جدی در توسعه فرهنگ مطالعه خواند وگفت: عناوین و محتوای کتب کتابخانه‌ها با لحاظ کردن چارچوبهای اخلاقی و تربیتی باید متناسب با علائق و نیازهای دانش آموزان باشد تا انگیزه لازم را برای روی آوردن به مطالعه در آنان تقویت کند.
 
وی بر این نکته تاکید کرد که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نتیجه کاهش سرانه در جامعه است و افزود:آموزش و پرورش با اجرای برنامه هایی نظیر تزریق کتب سودمند و جدید به کتابخانه‌های مدارس، جشن اهداء کتاب و مسابقات کتابخوانی برای افزایش سرانه مطالعه و انس دانش آموزان با کتاب استفاده می‌کند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.