خراسان شمالی ، پس از برجام در تلاش است تا برنامه های موثری برای جذب سرمایه خارجی در حوزه های مختلف اقتصادی اجرایی کند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ محمد رضا صالحی امروز در نشست مشترک هیأت تجاری و سرمایه گذاری کشور آلمان با تجار استان گفت: در تلاش هستیم تا توسعه، تولید و اشتغال در این استان محقق شود.

وی با اشاره به توانمندی های خراسان شمالی در بخش های انرژی خورشیدی، معادن، صنایع پایین دست صنایع بزرگ استان و صنایع تکمیلی گفت: در برنامه ششم توسعه 25ممیز 32صدم درصد سرمایه گذاری کشور از سرمایه گذاری خارجی تامین می شود.

وی افزود: از 11 میلیارد دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی که پارسال در کشور صادر شد سه میلیارد و 380 میلیون دلار مجوز مربوط به خراسان شمالی است.

صالحی با تاکید بر اینکه خراسان شمالی قابلیت های فراوانی برای حضور سرمایه گذاران خارجی دارد، گفت: سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشاورزی، توسعه کشت گیاهان دارویی، توسعه صنعت اسب ترکمن و تولیدات صنایع دستی از جمله قابلیت های ارزنده استان برای سرمایه گذاری است.

وی افزود: خراسان شمالی با داشتن شرکت پتروشیمی، فولاد و آلومینا در حوزه صنایع مادر، بستر خوبی برای ایجاد صنایع پایین دستی و سرمایه گذاری در این زمینه دارد.

محمد رضا صالحی گفت: وجود معادن غنی و واحدهای تولیدی همچون کارخانه قند و کارخانه سیمان از دیگر قابلیت ها و توانمندی های این استان برای جذب سرمایه گذاری خارجی است.

استاندار خراسان شمالی، طبیعت بکر استان را از قابلیت های خوب برای توسعه صنعت گردشگری و سرمایه گذاری در این بخش عنوان کرد و گفت: بسترهای خوبی برای توسعه صنعت طبیعت گردی در این استان وجود دارد.

صالحی، وجود پتانسیل مناسب برای سرمایه گذاری در زمینه انرژی های پاک را از دیگر قابلیت های ارزنده این استان برشمرد و گفت: میزان ساعات آفتابی در این استان به طور متوسط هشت ساعت است که زمینه خوبی برای سرمایه گذاری در زمینه انرژی خورشیدی است و علاوه بر آن برخی شهرهای استان برای سرمایه گذاری در زمینه انرژی بادی بسیار مستعد هستند.

وی افزود : تلاش داریم تا توانمندی های خراسان شمالی در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری و انرژی های پاک به هیات آلمانی معرفی شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.