همزمان با سفر هیات تجاری بازاریابی گرجستان به خراسان شمالی دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و گرجستان در بجنورد و مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی در حاشیه سفر هیئت تجاری و بازاریابی گرجستان به بجنورد گفت: پیش بینی می شود با آغاز به کار این نمایندگی و انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اتاق های گرجستان و خراسان شمالی، تبادلات اقتصادی بین کشور گرجستان و استان خراسان شمالی افزایش یابد.

محمد صمدی، معرفی توانمندی های دو طرف، نشست با فعالان بخش کشاورزی و بازدید از توانمندی های حمل و نقل و صنعت را از جمله برنامه های دو روزه هیئت تجاری و بازاریابی گرجستان به خراسان شمالی برشمرد.

رئیس اتاق مشترک ایران و گرجستان در تفلیس و سرپرست هیئت تجاری گرجستان هم گفت: گرجستان کشوری است که دروازه ورود به اروپا به شمار می رود و با توجه به نبود رونق در بخش تولید در این کشور، تجار و بازرگانان ایرانی می توانند سهم قابل توجهی در تولید در گرجستان و صدور محصولات خود به اروپا داشته باشند.

زادپناهی افزود: با وجود قابلیت های گرجستان ما هنوز نتوانستیم از توانمندی های تجار ایرانی در زمینه تولید در این کشور استفاده کنیم.

در بخش صادرات گرجستان، سهم ایران یک و 62صدم درصد است و یک و 19صدم درصد از واردات گرجستان نیز از ایران صورت می گیرد.

مواد نفتی، کاشی، سرامیک و شیشه های در و پنجره، از عمده محصولات صادراتی ایران به گرجستان است.

هفتم شهریورماه امسال نیز هیئت تجاری بازاریابی از خراسان شمالی به گرجستان سفر خواهد کرد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.