مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شوش اعلام کرد: شوش با تولید 300 هزار تن گندم در سال زراعی جاری، رکوردار تولید گندم در کشور است.

شوش رکوردار تولید گندم در کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ علیرضا ملک زاده، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شوش بیان کرد: در سال زراعی جاری 73 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت که از این سطح حدود 300 هزار تن محصول برداشت شد.

وی اظهار داشت: از سطح زیر کشت گندم در شوش 233 هزار تن گندم دانه ای و 23 هزار تن گندم بذری تولید شد و مابقی آن نیز توسط خود کشاورزان مصرف می شود.

ملک زاده با بیان اینکه کشاورزان شوشی برای چندمین بار موفق به رکوردزنی تولید گندم در کشور شده اند تصریح کرد: با وجود پایان زمان برداشت محصول گندم در شوش، بخش عمده ای از مطالبات کشاورزان گندمکار این شهرستان که از 21 خردادماه محصول خود را به مراکز خرید تحویل داده اند به علت کمبود اعتبار از سوی بانک کشاورزی پرداخت نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شوش ابراز امیدواری کرد با پیگیری انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی، در روزهای آینده مطالبات کشاورزان گندمکار پرداخت شود.

وی افزود: شهرستان شوش از نظرسطح زیر کشت و میزان تولید گندم رتبه نخست را دراستان خوزستان دارد.

علیرضا ملک زاده اذعان داشت: با پایان برداشت محصول گندم، کشت ذرت در شهرستان شوش آغاز شده که پیش بینی می شود تا پایان زمان کشت 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت ذرت دانه ای برود.

وی اظهار کرد: با توجه به عملکرد بالای ذرت در سال گذشته، سطح کشت ذرت در این شهرستان امسال نیز افزایش یافته است.
 
شایان ذکر است؛ سالانه 1 میلیون و 800 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی از جمله گندم و ذرت دانه ای در شهرستان شوش تولید می شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.