ساری؛

مصرف گوشت در مازندران نگرانی ندارد

دامپزشکی مازندران اعلام کرد: همه چیز در مازندران تحت کنترل بوده و در صورت کشتار دام در کشتارگاه هیچ خطری مصرف کنندگان را تهدید نمی کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،رضوانی مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: دام های کشتار شده در کشتارگاه های دام استان تحت نظارت دامپزشکی معاینه قبل، حین و بعد از کشتار می شوند و قبل از عرضه به قصابیها بمدت 24 ساعت در دمای معمولی یخچال در سردخانه نگهداری می شوند استفاده از این گوشت ها بلامانع بوده و خطری از بابت تب خونریزی دهنده کریمه کنگو مصرف کنندگان را تهدید نمی کند.

وی با اشاره به ضرب مهر بهداشتی دامپزشکی و برچسب تگ روی لاشه توسط بازرسان بهداشتی دامپزشکی مستقر در کشتارگاه ها افزود: بازرسان بهداشتی دامپزشکی مازندران در بازدیدهای ادواری خود از قصابیهای سطح شهردر صورت مواجه با لاشه ای که فاقد برچسب تگ و مهر دامپزشکی باشد برخورد قاطع انجام می دهند.

وی گفت: با مشاهده برچسب تگ و مهر آبی رنگ دامپزشکی روی لاشه در قصابیها، نسبت به خرید اقدام نمایند و برای اطمینان بعد از نگهداری در دمای معمولی یخچال بمدت 24 ساعت از گوشت استفاده کنند سلامت عمومی جامعه تامین خواهد شد.

مدیر کل دامپزشکی مازندران افزود: آلایش های خوراکی دام مثل جگر و دل و یا جگر سفید حتماً باید بمدت 48 ساعت در دمای معمولی صفر تا 4 درجه سانتیگراد نگهداری و سپس مصرف شود.

رضوانی گفت : با انجام سمپاشی بموقع جایگاه نگهداری دام و مبارزه با انگل های خارجی بدن دام از طریق سمپاشی می توان از بروز و شیوع بیماری CCHF در جامعه جوگیری کرد.

وی افزود: از انجائیکه کنه ها بعنوان عامل این بیماری ویروسی محسوب می شوند، توصیه می شود، ضمن رعایت بهداشت فردی توسط آحاد جامعه همچون استفاده از دستکش در زمان خرد کردن گوشت و جدی گرفتن توصیه های بهداشتی دامپزشکی، روستائیان و حاشیه نشینان جنگل و مراتع با انجام اقدامات بهداشت فردی از گزش کنه در امان باشند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.