ساری،

اقدامات دامپزشکی نوشهر برای مقابله با تب کریمه کنگو

دامپزشکی نوشهر برای جلوگیری از تب کریمه کنگو کلاس های آموزشی برای دامداران، قصابان و سلاخان و روستائیان برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهدی اسلامی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نوشهر گفت: به منظور جلوگیری از بروز و شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو این اداره با بهره گیری از توان بخش دولتی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی برای دامداران، قصابان و سلاخان و روستائیان کرده است.

وی دیگر اقدامات این اداره را نصب بنر بمنظور اطلاع رسانی در محل کشتارگاه دام و توزیع پمفلت های آموزشی برای روستائیان اعلام کرد و افزود: به منظور مقابله با عامل انتقال این بیماری با تشکیل اکیپ های عملیاتی در سطح روستاهای تابع شهرستان اقدام به سمپاشی اماکن دامی و بدن دام کردیم.

اسلامی گفت: با توجه به زمان فصل گرما و ازدیاد فعالیت کنه ها که انگل های خارجی بدن دام محسوب می شوند با سمپاشی بدن بدام تلاش می شود تا با از بین بردن این عامل ، این بیماری کنترل شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نوشهر از دامداران خواست تا کنه های چسبیده به بدن دام را با دست بر نداشته و له نکنند و برای از بین بردن کنه ها فقط نسبت به سمپاشی بدن دام و جایگاه نگهداری دامها اقدام نمایند.

اسلامی با اشاره به درگیری چند تن از روستائیان نوشهری بر اثر گزش کنه در هنگام جمع کردن علوفه، تاکید کرد روستائیان در مواقع تهیه علوفه قسمتهای پایین بدن خود را برای در امان بودن از گزش کنه بپوشانند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار