سرپرست کشتارگاه دام شهرداری بروجرد، با اشاره به انتشاربرخی شایعات مبنی بر شیوع تب کریمه کنگودراین شهرستان گفت: عرضه انواع گوشت درکشتارگاه بروجرد به صورت بهداشتی و با نظارت بازرسان دامپزشکی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بیرانوند گفت: تهیه والزام به استفاده ازتجهیزات ایمنی و بهداشتی درکشتارگاه دام شهرداری بروجرد هم اکنون در حال انجام است و در این راستا جای نگرانی برای شهروندان وجود ندارد.
 
وی افزود: کارگران و قصابان شاغل درکشتارگاه ازجمله کسانی هستند که احتمال ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در آن‌ها بالا است، براین اساس در جهت حفظ سلامت و ایمنی، نسبت به بکارگیری تجهیزات بهداشتی کمال دقت را داشته باشند.
 
سرپرست کشتارگاه دام شهرداری بروجرد گفت: با همکاری شبکه دامپزشکی، شهرداری و پیگیری‌های سرپرست و کادر بهداشتی کشتارگاه، همه پرسنل شاغل در کشتارگاه ازلباس کار، چکمه، ماسک و دستکش استفاده می‌کنند.
 
بیرانوند درخصوص ضرورت استفاده از ماسک و دستکش افزود: درحال حاضر تب کریمه کنگو به عنوان یکی از بیماری‌های پرمخاطره جامعه مورد توجه قرار گرفته است، که از مهمترین راه­های انتقال آن تماس با خون و لاشه آلوده به ویروس عامل بیماری است.
 
وی به شهروندان توصیه کرد از خرید گوشت و سایر فرآورده‌های دامی خارج از زنجیره بهداشتی کشتارگاه پرهیزکنند و پس از تهیه گوشت قرمز ۲۴ ساعت در دمالی یخچال نگهداری شود.

سرپرست کشتارگاه دام شهرداری بروجرد گفت: خوشبختانه تاکنون مواردی از بیماری تب کریمه کنگو دراین شهرستان دیده نشده است.
 
انتهای پیام /م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار