مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در سال گذشته با اعتباری به مبلغ 814میلیارد ریال هشت هزار شغل ایجاد شد و امسال نیز این اعتبارا ت سه برابر شده که فرصت خوبی برای مددجویان فراهم شده است.

اشتغال هشت هزار مددجو کمیته امداد خمینی(ره)به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، مسعودی زاده مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در سال گذشته با اعتباری به مبلغ ۸۱۴میلیارد ریال هشت هزار شغل ایجاد شد و امسال نیز این اعتبارا ت سه برابر شده که فرصت خوبی برای مددجویان فراهم شده است.

مسعودی زاده اعلام کرد: در سال گذشته تعداد شش هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفتند و ۱۶ هزار خانوار از پوشش خارج شدند که ۳۵ درصد آن توسط طرح های اشتغال زایی بوده است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی خاطر نشان کرد: برای اشتغال زایی مددجویان سه طرح شامل طرح کارانگیزه تاسقف چهار میلیون تومان و طرح توان افزایی با تسهیلات هشت میلیون تومان و طرح اشتغال زایی با وام ۱۵ تا ۳۰میلیون تومان به مددجویان پرداخت می شود.

مسعودی زاده ابراز داشت: تعداد چهارهزار و ۵۰۰ بیمار صعب العلاج تحت پوشش داریم که از این تعداد هزار هزار و ۲۰۰ بیمار دارای حامی می باشند.

وی با اشاره به کمک های نیکوکاران به امداد در سال گذشته بیان داشت: در سال گذشته خیرین هفت میلیارد تومان به امداد کمک کردند و مبلغ ۲۱میلیارد تومان از صندوق صدقات جمع آوری گردید و استان خراسان رتبه دوم را در سطح کشور در بحث صندوق صدقات دارد.

مدیر کل امداد خراسان رضوی بیان داشت: تعداد ۲۴هزار فرزند بد سرپرست در سطح استان داریم که خیرین می توانند در طرح محسنین از این کودکان حمایت کنند و از این تعداد شش هزار نفر دارای حامی هستند.

مسعودی زاده با اشاره به اهداف برپایی نمایشگاه توانمندیهای مدد جویان خاطرنشان کرد: هدف از برپایی نمایشگاه توانمندیهای مددجویان که به طور همزمان در هشت شهرستان استان دایر شده که لبیک مددجویان به فرمان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال رهبر معظم انقلاب است که آنان دارای توانایی کار و خلاقیت هستند.

وی یادآورشد: تولیدات مددجویان بسیار بالاست و حلقه مفقودی آن عرضه مستقیم محصولات می باشد که برپایی این نمایشگاه فرصت خوبی است که در کنار آن بازاریابی و فروش را یاد می گیرند.

مدیر کل امداد خراسان رضوی با اشاره به آمار جمعیتی مددجویان تحت پوشش استان تصریح کرد: بیش از نه درصد خانوارهای استان با جمعیت ۳۹۱هزار نفر در قالب ۱۷۵هزار خانوار  درسطح استان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

مسعودی زاده ادامه داد: تعداد چهار هزار خانوار در سطح استان در لیست انتظار قرار دارند و در موضوع ایتام تعدا دیتیم بدون حامی بسیار اندک است و دلیل آن هم ورودی های جدید است و الباقی ایتام دارای حامی هستند.

وی به کشاورزان توصیه کرد: پرداخت زکات یک مسئله شرعی است که در کنار نماز واجب است وپرداخت زکات با توجه به اینکه این شهرستان قطب تولید غلات استان محسوب می شود پرداخت زکات رتبه پایینی دارد که می طلبد کشاورزان شیعه و بخصوص اهل سنت در این راستا بیشتر همت کنند.

انتهای پیام// س.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.