چمران در جلسه علنی شورای شهر تهران؛

ساخت و ساز در باغ‌های شهر تهران انجام نمی‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: افرادی که باغات شهر تهران را خریداری می‌کنند نمی‌توانند بهره برداری مادی از آن‌ها داشته باشند.

ساخت و ساز در باغ‌های شهر تهران انجام نمی‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با اشاره به طرح حفاظت و صیانت از باغ‌های شهر تهران، اظهار داشت: از کمیسیون‌های شهرسازی، معماری و خدمات شهری و سلامت درخواست دارم طرحی که برای حفظ و صیانت باغات در دو بخش بود را به طور مجزا در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: این طرح دو بخش دارد که یکی شناسنامه دار کردن باغ‌ها و لایحه طرح تفصیلی است که در جلسه گذشته به تصویب اعضا رسید.

چمران ادامه داد: بخش دوم طرح بحث و وقت برانگیز است و باید شورای عالی معماری و شهرسازی آن را تصویب کند تا بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد می‌دهم که بخش به تصویب رسیده شناسنامه دار کردن باغ‌های شهر تهران را برای اجرا شدن به شهرداری ابلاغ کنیم.

چمران تاکید کرد: پیشنهاد می‌دهم تا نامه‌ای خطاب به بنیاد تنطیم شود تا افرادی که خریدار باغ‌ها هستند بدانند که این مکان‌ها باغ باقی خواهد ماند.

وی افزود: نمی‌شود که عده‌ای با خریداری این باغ‌ها درختان آن را قطع و برج بسازند.

وی خطاب به کسانی که قصد خرید باغ‌ها را دارند، گفت: هول نشوید که باغ‌ها را به قیمت ارزان بخرید، چراکه طبق پهنه بندی کار باغ‌ها انجام می‌شود و نمی‌توان از آن‌ها بهره برداری مادی کرد.

لازم به ذکر است؛ اعضای شورای شهر تهران به پیشنهاد چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران به ابلاغ بخش نخست طرح حفظ و صیانت از باغ‌ها و شناسنامه دار شدن آن‌ها رای مثبت دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار