کارشناس فوتبال ایران گفت: تیم ملی صعود مقتدرانه ای به جام جهانی داشت اما برای موفقیت در این رقابت ها باید از تاکتیک دوم نیز استقاده کند.

ابراهیم زاده: ایران سرآمد تمام تیم های آسیاست/کی روش باید تاکتیک دوم بازی ایران را هم مشخص کندمنصور ابراهیم زاده در گفت و گو با  فوتبال و فوتسالگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی روسیه پس از برتری مقابل ازبکستان بیان کرد: با توجه به فاصله امتیازی تیم ملی ایران با سایر تیم های گروه، استراتژی این تیم برای دیدار با ازبکستان مانند دیدارهای قبلی تعیین شد. در ابتدا فکر گل نخوردن بودیم و در ادامه سعی کردیم با استفاده از اشتباهات خط دفاعی ازبک ها به گل برسیم. این شیوه کاملا آگاهانه انتخاب شد. سبک بازی تیم ما به مرور زمان بازیکنان حریف را خسته کرد و اشتباهات آن ها هرچه به دقایق پایانی بازی نزدی شدیم، بیش تر می شد.

وی افزود: ایران در نیمه اول روی حرکت خوب طارمی و آزمون به گل رسید. از آنجایی که شکست ازبکستان در این بازی می توانست به قیمت از بین رفتن شانس صعود این تیم به جام جهانی تمام شود، ازبک ها در نیمه دوم تا حدی جلوتر آمدند و همین امر موقعیت های خوبی را در اختیار بازیکنان ما قرار داد که گل زیبای طارمی هم پایان بخش این دیدار بود. در کل ایران صعود مقتدرانه ای به جام جهانی داشت و همین که در فاصله 2 بازی باقی مانده تا اتمام دیدارهای مقدماتی جام جهانی مجوز حضور در این رقابت ها را کسب کردیم، نشان دهنده قدرت تیم ماست.

ابراهیم زاده با اشاره به 2 بازی پایانی تیم ملی مقابل کره جنوبی و سوریه تصریح کرد: هدف تیم ما تنها حضور در جام جهانی نیست بلکه قصد داریم به مرحله بعدی این رقابت ها صعود کنیم. بنابراین برای اجرای تاکتیک دوم باید از همین 2 دیدار استفاده و سبک جدیدی را هم امتحان کنیم. بدون شک اگر در بازی مقابل کره جنوبی و سوریه و همچنین دیدار های تدارکاتی نمایش های متنوع را ارزیابی کنیم، زمانی که وارد جام جهانی شویم راه های مختلفی برای نتیجه گیری داریم.

وی ادامه داد: در دوره قبلی جام جهانی، تیم ملی ایران به دلیل استحکام خط دفاعی خود، نمایش خوبی مقابل نیجریه و آرژانتین داشت اما در حالی که باید در بازی با بوسنی و هرزه گوین به گل و پیروزی می رسیدیم، به دلیل نداشتن طرح و برنامه ای مشخص ناکام ماندیم. بنابراین برای اینکه این اتفاق در روسیه تکرار نشود باید راه های رسیدن به دروازه حریفان را در بازی با کره و سوریه و همچنین دیدارهای تدارکاتی امتحان کنیم.

کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه خاطرنشان کرد: ایران پتانسیل صعود به دور دوم جهانی را دارد اما باید امکانات خوبی در اختیار این تیم قرار بگیرد و مسئولان از برنامه های کارلوس کی روش به بهترین شکل حمایت کنند. برگزاری دیدارهای دوستانه با تیم های بزرگ هم می تواند ما را در رسیدن به این هدف یاری کند.

ابراهیم زاده درمورد قدرت خط دفاعی تیم ملی ایران گفت: سازمان تیمی، شکل دفاع کردن و فاصله خطوط تیم ملی سبب می شود در جریان بازی موقعیت های کمی در اختیار حریفان قرار بگیرد. پتانسیل و هماهنگی تیم ملی ایران سرآمد تمام تیم های آسیاست و از این امر به بهترین شکل استفاده می شود.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در پایان اظهار داشت: از نقش برنامه ریزی مناسب برای برگزاری رقابت های لیگ برتر در موفقیت تیم ملی نمی توان بی تفاوت عبور کرد چرا که این برنامه منسجم سبب شد تا کی روش زمان کافی برای هماهنگی بازیکنانش را در اختیار داشته باشد. نتیجه برنامه مدون لیگ هم در نهایت منجر به صعود مقتدرانه تیم ملی به جام جهانی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار