در سال 95 بیش از 323 هزار تن کالا از استان سمنان با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان سمنان در سالن غدیر استانداری گفت: این استان در اجرای 70 طرح ملی با هدف فراهم کردن بستر توسعه صادرات مشارکت داشته که تا کنون 33 طرح انتخاب شده است.

وی افزود: این طرح ها با هدف فراهم کردن توسعه صادرات کشور به آسیا- اقیانوسیه، اروپا، آمریکا، و در حوزه تجاری و صنعتی، کشاورزی و صنایع تبدیلی بوده است.

وی بیان داشت: زمانبندی و برآورد اعتبار مورد نیاز جهت اجرای روادید ترویج تجارت خارجی و اجرایی شدن توافقنامه با کشورهای هدف در سال 96 طرح می گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اعزام هیات تجاری و بازاریابی به کشور عراق و برگزاری نمایشگاه توانمندی های استان سمنان در کشور عراق و در اولویت دوم کشور تاجیکستان را از برنامه های ارائه شده در ترویج تجارت خارجی اعلام و تصریح کرد: ارائه برنامه ها به منظور استفاده از مشوق های حمایتی صادرات در سال 96 از دیگر برنامه ها است که در دستور کار قرار دارد.

در این نشست اقدامات اخیر و برنامه های عملیاتی پیش رو باشگاه تولید کنندگان و صادر کنندگان استان در سال جاری به منظور توسعه ماندگار صادرات غیرنفتی استان از دیگر مواردی بود که بیان شد.

گفتنی است، استان سمنان هزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن دارد و بخش صنعت و معدن استان سمنان بیش از 38 درصد سهم در اشتغال و حدود 22 درصد سهم در تولید ناخالص استان سمنان دارد.

انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.