صنایع و هنرهای دستی یکی از بهترین گزینه‌های درآمدزایی شهرهای مختلف است.

حمید مشتاقیان مسئول اداره میراث فرهنگی و گردشگری اردکان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: اداره میراث فرهنگی اردکان سعی کرده است هنرهای اصیل اردکان همانند زنجیربافی، قلم‌زنی، کاربافی و خورجین بافی را در اولویت قرار داده و تعداد فضاهای کارگاهی را به شش غرفه افزایش دهد.


مشتاقیان افزود: برای فروش صنایع ‌دستی و درآمد زایی خوب برای هنرمندان باید فرهنگ ‌سازی صورت گیرد و این صنایع مورد توجه قرار گرفته شود که نیازمندعزم ملی است.

وی گفت: صنایع‌دستی به‌عنوان هنری که حرفی برای گفتن دارد و می‌تواند منبع درآمد بسیاری از مردم باشد، بسیاری از بازارهای جهان را به خود اختصاص داده و در برخی از کشورها حتی اقتصاد آن کشور تحت تأثیر قرار داده و قسمت قابل توجهی از درآمد آن کشور با صنایع‌دستی تأمین شود.

مشتاقیان در خصوص مثلث بحث گردشگری و صنایع ‌دستی به سه شهر اردکان، عقدا و خرانق اشاره کرد و گفت: صنایع‌دستی و آثار تاریخی در شهرستان اردکان که در هر منطقه مجزا و مختص به خود آن منطقه می باشد که  با شهر هم‌جوار تفاوت دارد.

وی اشاره کرد: اداره میراث فرهنگی اردکان سعی کرده است هنرهای اصیل اردکان همانند زنجیربافی، قلم‌زنی، کاربافی و خورجین بافی را در اولویت قرار داده و تعداد فضاهای کارگاهی را به شش غرفه افزایش دهد تا هنرهای بیشتری شکوفا و در معرض دیدی بازدیدکنندگان قرار گیرد.

وی افزود:صنایع و هنرهای دستی یکی از بهترین گزینه‌های درآمدزایی و جذب سرمایه برای شهرهای مختلف به‌حساب می‌آید. 

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.