توقف فعالیت نیروگاه تولید برق در نوار غزه از دو ماه پیش منجر به وقوع بحران انسانی در این منطقه شده است.

هشدارها در خصوص بروز بحران انسانی در غزه
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الحیات، هم زمان با تصمیم رژیم صهیونیستی برای کاهش خدمات برق رسانی به نوار غزه، جمال الخضری، رئیس کمیته مردمی مقابله با محاصره، از تشدید بحران های انسانی در نوار غزه هشدار داد.

جمال الخضری تصریح کرد: توقف فعالیت نیروگاه تولید برق در نوار غزه از دو ماه پیش منجر به وقوع بحران های انسانی شده که غلبه بر آن فقط با افزایش خدمات برق رسانی به این منطقه و راه اندازی کامل نیروگاه برق میسر است نه با کاهش خدمات برق رسانی که از اسرائیل وارد می شود.

جمال الخضری تاکید کرد: این اقدامات بی سابقه،  سبب تشدید بحران های انسانی در غزه که اساسا از قبل هم وجود داشته خواهد شد؛ بحران هایی که عبور از آنها دشوار است.

این پایگاه اینترنتی در ادامه نوشت: الخضری از  جامعه بین المللی، آزادگان جهان و نهادهای بشردوستانه خواست در دو بخش اقدام فوری اتخاذ کنند نخست مداخله برای جلوگیری از کاهش خدمات برق رسانی به منظور جلوگیری از وقوع بحران های بیشتر و دیگری، تلاش همه جانبه برای فراهم کردن جایگزین های فوری تامین (برق) برای مراکز بهداشتی درمانی و نهادهای حیاتی مانند  بیمارستان ها، مطب ها، چاه های آب و همه اماکن بهداشتی و درمانی.

عبد اللطیف القانوع، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» تصمیم رژیم اشغالگر اسرائیل را مبنی بر کاهش خدمات برق رسانی به نوار غزه محکوم کرد و آن را فاجعه بار و خطرناک دانست؛ تصمیمی که بر همه ابعاد زندگی مردم در این منطقه لطمه وارد می کند.

وی افزود: این تصمیم منجر به بدتر شدن اوضاع و ملتهب شدن بیشتر  شرایط در نوار غزه خواهد شد.

سخنگوی جنبش «حماس»، رژیم اشغالگر اسرائیل و  محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران فلسطین را مسئول تبعات کاهش خدمات برق رسانی به نوار غزه دانست.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
114
۱۷:۳۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
مرگ بر رژیم صهیونیستی
آخرین اخبار