دورود؛

محقق شدن ۹۵ درصد تعهد اشتغال شهرستان دورود

فرماندار دورود گفت: پارسال در سند اشتغال تعداد ۲ هزار و ۳۴۱ اشتغال برای شهرستان دورود در نظر گرفته شده بود که با توجه به آمار سامانه رصد، ۹۵ درصد آن محقق شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ نعمتی در نشست کارگروه اشتغال استان لرستان گفت: پیش بینی سرمایه گذاری در شهرستان دورود در سال جاری هفت هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال است که در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی دارد.

وی گفت: در سال‌های گذشته و به ویژه سال ۹۵ در حوزه کشاورزی برای احداث شبکه‌های آبیاری و قطره‌ای شهرستان دورود ۲۳۰ میلیارد ریال هزینه شد.

نعمتی گفت: پارسال با بهره برداری و راه اندازی از ایستگاه پمپاژ روستای بنک آباد ۳۱۳ هکتار از اراضی دیم در منطقه با هزینه‌ای افزون بر ۶۰ میلیارد ریال به آبی تبدیل شد.

وی افزود: در حوزه باغبانی در سال جاری احداث شهرک گلخانه در سطح ۱۶۰ هکتار در ۲ فاز پیش بینی شده و استعلام‌های آن نیز اخذ شده است که طبق اظهارات مدیرعامل شهرک‌های گلخانه‌ای استان لرستان مناقصه آن انجام خواهد شد.

فرماندار دورود در ادامه گفت: در سند اشتغال سال جاری در شهرستان دورود نزدیک به ۶۸ درصد از سهم ریالی سرمایه گذاری در حوزه صنعت و معدن می‌باشد که این طرح‌ها در رأس برنامه‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان گنجانده شده اند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: صندوق توسعه ملی از طریق بانک‌های عامل به ۳۳۲ طرح برای ایجاد اشتغال در روستاهای شهرستان دورود تسهیلات پرداخت می‌کند.

کیان پور گفت: ادارات کل لرستان، دستگاه‌های اجرایی در شهرستان را ملزم به پیگیری در خصوص ارائه این طرح‌ها کنند تا از این فرصت برای توسعه روستا‌ها به خوبی استفاده شود.

وی تاکید بر مشخص شدن این ۳۳۲ طرح گفت: مدیران پای کار باشند و با یک برنامه زمان بندی دقیق نحوه هدف گذاری و همچنین موانع آن‌ها را مشخص کنند.

وی با تأکید بر راه اندازی واحدهای راکد دورود گفت: تلاش‌ها در این خصوص به علت بهره بالای بانک‌ها به نتیجه نمی‌رسد که این مهم نیازمند همکاری بانک‌ها است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان نیز در این نشست گفت: در سال ۹۶ سند اشتغال در شهرستان دورود با سیاست اقتصاد مقاومتی تدوین شده است.

صفی خانی افزود: تعداد ۱۱۰ طرح راکد و نیمه فعال در شهرستان دورود پیش بینی شده است که نیاز به سرمایه در گردش دارند؛ امیدواریم امسال با تزریق منابع مالی این طرح‌ها به سرانجام برسند.

وی افزود: همچنین تعداد ۱۱ طرح در دورود با ۶۰ درصد پیشرفت و اشتغال ۲۴۲ نفر وجود دارد که تا پایان امسال با تزریق منابع مالی راه اندازی می‌شوند.

وی در ادامه گفت: یکی از طرح‌های ملی بازسازی و نوسازی صنایع سنگ در دورود است که با بررسی‌های صورت گرفته تعداد تعداد ۳۰ واحد سنگبری در دورود قابلیت احیا و راه اندازی مجدد را دارا می‌باشند

انتهای پیام /د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.