با یورش گردوغبار به آسمان سنندج باز هم هوای این شهر در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛کژال حبیب زاده رئیس اداره امور آزمایشگاهی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: با ورود موجی از گرد و غبار به آسمان استان، هوای شهرستان سنندج از صبح امروز پنجشنبه در شرایط ناسالم قرار گرفته و میزان ذرات معلق نزدیک به چهار برابر حد مجاز رسیده است.

وی افزود:شاخص AQI استاندارد هوای سالم در شاخص PM2.5 عدد صفر تا 50 بوده که از زمان شروع آلودگی هوای تا هشت صبح امروز در سنندج این شاخص به صورت میانگین به سه برابر آن رسیده است.
حبیب زاده گفت:ذرات 2.5 میکرون برای سلامت مردم ضرر بیشتری از ذرات 10 میکرون دارد چون تا عمق ریه ها نفوذ می کند و ماندگاری بیشتری نیز در هوا دارد.

رئیس اداره امور آزمایشگاهی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: این وضعیت هوایی برای تمامی افراد و به ویژه کودکان، بیماران قلبی و عروقی و افراد مسن خطرناک بوده و مردم باید مسایل ایمنی و بهداشتی را به دقت رعایت کنند.
حبیب زاده گفت: عدم خروج غیر ضروری از منزل، کاهش فعالیت بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم بویژه در فضای باز، کاهش فعالیت های بدنی و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی از رفتارهای تاکید شده در وضعیت هشدار آلودگی هوا است.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.