شرکت ها، کارخانجات و شهرداری های خوزستان از سال 71 تا 81 به آموزش و پرورش استان 2 هزارمیلیارد ریال بدهکار هستند.

بدهی میلیاردی شرکت ها و ادارات به آموزش و پرورش خوزستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ محمد تقی زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در این خصوص گفت: 1 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار به دانش آموزان خوزستانی اختصاص داده شده که این اعتبار برای حل مشکلات اموزش و پرورش استان کافی نیست.

وی بیان داشت: حدود 10 هزار معلم در خوزستان کمبود داریم که برای جبران آن راهی جز جذب نیروهای حق التدریس یا استفاده از نیروهای موجود در قالب اضافه کاری نداریم که این روند در کیفیت آموزش نیز تاثیر منفی برجا می گذارد.

تقی زاده اظهار کرد: همواره 2 دیدگاه پیشرفت مبتنی برداشتن برنامه علمی ـ کارشناسی و تکیه بر احداث ساختمان، و افزایش تجهیزات برای توسعه آموزش وپرورش مطرح بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اذعان داشت: هرگونه تغییر و تحول و تکامل در جامعه برمبنای تحول بنیادین در آموزش و پرورش استوار است.

وی بیان کرد: سال تحصیلی ما 20 روز عقب تر از سال تحصیلی سایر استان ها است که در طول 12 سال جمعا 240 روز از ذوره ابتدایی تا دبیرستان کمتر ازسایر دانش آموزان کشور تحصیل می کنند.

محمد تقی زاده با تاکید بر لزوم داشتن یک برنامه منسجم و هد فمند از مقطع آموزش پیش دبستانی تا ورود به دانشگاه اظهار داشت: با توجه به وجود دانش آموزان چند زبانه درمناطقی از استان در تدوین برنامه آموزش و پرورش خوزستان اولین شاخص پیش دبستانی بود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در دوره پیش دبستانی رتبه اول کشوری را کسب کردیم و یکصد درصد نوآموزان پیش دبستانی را جذب کلاس و برای اولین بار در کشوراین مقطع را اجباری اعلام کردیم.

وی افزود: برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان بر اساس 20 شاخص و اولویت تدوین شد ه است.

تقی زاده بیان کرد: متأسفانه سیستم ارزشیابی ناکارآمد ما در طول 50 سال اخیر فرزندان سرزمین ما را با شاخص کنکور و امتحانات پایانی سوم متوسطه ارزیابی کرده در حالی که هیچ کشوری این چنین فرزندان خود را دچار چالش، آسیب و مصیبت نمی کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: توسعه مدارس دخترانه به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده وروستایی از دیگر اولویت های اموزش و پرورش استان است که در این زمینه هم برنامه های خوبی انجام شده است.

وی با تاکید برلزوم توجه به عوامل انگیزشی برای نیروهای آموزشی دراستان اذعان کرد: به عنوان مثال برای حفظ معلمان در این استان مصوب شده که تمام فرزندان دانش آموزان فرهنگیان از پرداخت شهریه در مدارس خاص معاف شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار