ثبت شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری به عنوان شهر جهانی نمد در حال پیگیری و انجام است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ بهمن عسگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: ثبت شهرکرد مرکز این استان به عنوان شهر جهانی نمد از سوی یونسکو در حال پیگیری و انجام است.

وی، تولید سالانه ۳۰ تن نمد در چهارمحال و بختیاری، ظرفیت‌ها موجود، تنوع محصولات و هنرمندان توانمند این حوزه را از دلایل کسب این عنوان بیان کرد و افزود: به همین منظور اقلام مختلف نمدی از جمله کیف، کفش و کلاه هم به صورت آزمایشی در شهرکرد تولید می‌شود.

عسگری با اشاره به صادرات ۲۵۰ هزار دلاری محصولات نمدی در سال گذشته از چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: صادرات نمد ارزآوری خوبی برای استان و کشور دارد و افزایش تولید و صادرات این حوزه با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود همراه با بسته بندی، برندسازی و بازاریابی مناسب در دستور کار است.

وی در ادامه از آموزش رایگان صنایع دستی بر اساس تفاهم نامه با ادارات کل کمیته امداد امام خمینی (ره)، آموزش فنی و حرفه‌ای، بهزیستی و امور زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی به‌عنوان فعالیتی بین بخشی و در راستای ایجاد اشتغال در روستا‌های صعب‌العبور و محروم استان خبر داد.

عسگری گفت: به افراد دارای توان ایجاد کارگاه‌های صنایع دستی، تسهیلات اعطا می‌شود.

وی یادآور شد: هم اکنون تنها فروشگاه خرید تضمینی محصولات صنایع دستی کشور در شهرکرد، به منظور حمایت از فعالان و هنرمندان این بخش فعال است.

عسگری با بیان ایجاد یک هزار و ۵۰ فرصت شغلی طی سال گذشته در حوزه صنایع دستی چهارمحال و بختیاری افزود: هر ساله بازارچه‌های فصلی نیز همزمان با اوج حضور گردشگران و مسافران در استان برپا می‌گردد.

وی همچنین گفت: در صورت اعلام آمادگی افراد دارای زمین مناسب و همکاری شهرداری‌ها، بازارچه دائمی صنایع‌دستی در شهرستان‌های ۹ گانه استان احداث خواهد شد.

عسگری، گلیم بافی، جاجیم بافی، خورجین بافی و گیوه بافی را از مهم‌ترین صنایع دستی روستایی در استان برشمرد و ادامه داد: در روستا‌های سرآقاسید، خویه و چین شهرستان کوهرنگ، مجتمع‌های کارگاهی صنایع‌دستی در راستای اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار