76میلیارد و 400 میلیون تومان سهم اعتباراتی شهرستان بیرجند در سال 96 است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ ناصری،فرماندار بیرجند پیش از ظهر امروز در نخستین کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بیرجند در سال 96 گفت: امسال سهم اعتباراتی شهرستان بیرجند به 76 میلیارد و 400 میلیون تومان رسیده است که از این میزان 47 میلیارد تومان اعتبارات استانی شامل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای و الزامات قانونی و 3 درصد درآمد حاصل از نفت و گاز و ماده 180 استانی بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع  44 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبارات شهرستان بیرجند بوده است، افزود: امسال با رشد اعتبارات استانی ، در سهم اعتباراتی شهرستان بیرجند نیز شاهد  0.08 افزایش درصدی اعتبارات شهرستان نسبت به سال گذشته بودیم.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه در مجموع کل اعتبارات شهرستان ‌از منابع ملی و ‌منابع استانی ۷۱.۵ درصد رشد داشته است، گفت: امسال در شهرستان بیرجند 261 پروژه داریم که نسبت به پروژه‌های سال گذشته این شهرستان از 15 درصد افزایش برخوردار است.

ناصری افزود: به لحاظ اهمیت برخی از بخش‌های آبرسانی، مدارس و پروژه‌های فرهنگی مثل احداث دارالقرآن را آغاز کرده‌ایم که مجموعاً 15 پروژه جدید در شهرستان بیرجند تعریف شده است.

وی به اجرای طرح هادی در 35 روستای شهرستان بیرجند اشارهع کرد و گفت: به لحاظ اعتبار ادارات راه و شهرسازی با 20 پروژه و 12 میلیارد و 500 میلیون تومان، نوسازی مدارس با 9 میلیارد تومان، آب و فاضلاب شهری با 7 میلیارد و 240 میلیون تومان، راهداری و حمل نقل جاده‌ای با 6 میلیارد تومان، شهرداری با 5 میلیارد و 500 میلیون تومان، آب و فاضلاب و روستایی با 5 میلیارد و 320 میلیون تومان بیشترین حجم اعتبارات را در شهرستان بیرجند به خود اختصاص داده‌اند.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه اصلاح، بهسازی و آسفالت راه‌های 31 روستای شهرستان در دستور کار است،افزود: اصلاح و ساماندهی ورودی‌های شهر بیرجند جزء اولویت‌های ما است که در راستای دو باند شدن محور بیرجند ـ قائن عمده کار در این محور انجام خواهد شد.

ناصری گفت: در بحث برق بهسازی شبکه برق، 3 روستا و دو روستا نیز تامین برق خواهند شد و روستاهای حاشیه شهر نیز شبکه برقی آنها نیز توسعه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: آبرسانی به 4 روستای جدید را در دستور کار داریم و شبکه آبرسانی روستاهای حاشیه شهر نیز توسعه پیدا خواهد کرد.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.