رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری تخصصی مرکبات در مازندران راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، دلاور حیدرپور با اشاره به راه‌اندازی صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری تخصصی مرکبات در مازندران گفت: این صندوق که 70 درصد سهام آن متعلق به تولیدکننده است، با هدف در اختیار قرار دادن نقدینگی به تولید کنندگان و انجام امور فنی و آموزشی و بازاریابی و گسترش بخش صادرات راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 250 تشکل عضو صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری کشاورزی در مازندران گفت: این تشکلات در کنار کمک از دولت باید با تقویت روحیه کار جمعی به اثرگذاری بیشتری دست یابند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: کشت کلزا در مازندران در سال 95 نسبت به سال 94، 2.5 برابر افزایش داشته است.

وی گفت: میزان خرید کلزا تا دو روز گذشته 18 هزار و 800 تن بود که نسبت به سال 95 که 4 هزار و 700 تن بود، چهار برابر شد و پیش‌بینی ما تا 20 هزار تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با یادآوری خرید 35 هزار تن مازارد گندم در قالب خرید تضمینی کیلویی یک هزار و 300 تومان افزود: تا روز گذشته 31 میلیون تومان بهای گندم به کشاورزان پرداخت شد و پیش‌بینی می شود که شرکت غله و خدمات بازرگانی بیش از 120 هزار تن گندم مازاد خریداری کند.

حیدرپور میزان مصرف سم در دهه 70 را در مازندران 12 هزار تن اعلام کرد و گفت: این میزان در حال حاضر به 3 هزار و 500 تا 4000 هزار تن رسیده است که از این مقدار دو هزار تن آن سموم گرانوله‌ی مبارزه با آقات ساقه‌خور برنج است که 5 تا 10 درصد مواد آن سمی است.

وی افزود: ماندگاری سم در میوه‌ها بین 3 تا 15 متفاوت است و کشاورزان نباید در این فاصله میوه را وارد بازار نکند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.