ساری،

پرداخت 400 میلیاردی تسهیلات به کشاورزی مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از پرداخت 400 میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی، پارسال به کشاورزان مازندرانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، دلاور حیدرپور گفت: امسال 43 طرح خدماتی، زیربنایی و تولیدی با اعتبار بیش از 15 میلیارد و 709 میلیون تومان در مناطق مختلف این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه این تعداد طرح برای 31 نفر ایجاد اشتغال کرده و تولیدات بخش کشاورزی 557 تن افزایش خواهد یافت افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های بخش کشاورزی 87 روستا با 3 هزار و 369 خانوار روستایی از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه 35 پروژه آب و خاک با اعتبار 9 میلیارد و 852 میلیون تومان و دو طرح دام و طیور با اعتبار 2 میلیارد و 200 میلیون تومان در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: دو طرح زراعی و باغی با اعتبار 762 میلیون تومان و دو طرح شیلاتی با اعتبار 775 میلیون تومان به بهره‌برداری می رسد.

دلاور حیدرپور با اشاره به بهره‌برداری از یک واحد صنایع تبدیلی و یک واحد صنایع خدماتی با اعتبار 2 میلیارد و 120 میلیون تومان در هفته جهاد کشاورزی امسال در مازندران افزود: با توجه به مشکلات مالی پارسال برای عملیات تجهیز و نوسازی چهار هزار هکتار از شالیزارهای این استان، تاکنون سه هزار هکتار به کشاورزان تحویل داده شده است.

حیدرپور با بیان اینکه 60 هزار هکتار از شالیزاری مازندران آماده تجهیز و نوسازی است، گفت: 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در این استان نیازمند تجهیز و نوسازی است. همچنین پنج سال آینده با اجرایی شدن فاینانس کشور چین، 105 هزار هکتار از اراضی برنجکاری شمال کشور تجهیز و نوسازی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه پارسال440 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار گرفته است افزود: 114 میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون با نرخ بهره 15 درصد و پنج ساله، 100 میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای گلخانه‌داران و پرورش ماهی در قفس و 220 میلیارد تومان از محل بسته رونق تولید به کشاورزان پرداخت شد.

حیدرپور به برخورداری 800 طرح در بخش کشاورزی با سرمایه در گردش و سرمایه ثابت برای طرح‌های با پیشرفت فیزیکی 60 درصد از تسهیلات بسته رونق تولید اشاره و از اختصاص 66 میلیارد تومان اعتبار برای بخش مکانیزاسیون مازندران خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در این استان و پیش‌بینی تولید 20 هزار تن افزود: دو روز گذشته 35 هزار تن خرید مازاد بر مصرف گندم از کشاورزان داشته که هر کیلو یک ‌هزار و 300 تومان از گندمکاران خریداری و در همین مدت 31 میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شد. همچنین وی از پیش‌بینی خرید 120 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان مازندرانی خبر داد.

حیدرپور با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود 90 تا 95 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران امسال به پرورش رتون و نشاء مجدد اختصاص یابد، گفت: پیش‌بینی تولید در کشت اول یک میلیون و 150 هزار تن و با احتساب سطح 95 هزار هکتاری کشت مجدد، میزان تولید شلتوک به یک میلیون و 300 هزار تن خواهد رسید.

وی نیاز سالانه کشور به واردات برنج را سه میلیون تن اعلام کرد و افزود: 2 میلیون و 400 هزار تن برنج در کشور تولید شده که 600 تا 800 هزار تن بقیه نیز باید وارد شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار