طرح «با من بخوان» توسط مدرسه پژوهشی «تاریخ ادبیات کودکان» طراحی شده و از سال 89 تا کنون در حال اجراست.

جزئیات طرح «با من بخوان» ؛ طرحی برای کتابخوانی
شیرین احمدیان مسئول روابط عمومی طرح «با من بخوان» در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص جزئیات این طرح گفت: این برنامه توسط مدرسه پژوهشی «تاریخ ادبیات کودکان» طراحی شده و از سال 89 تا کنون در حال اجراست. در حال حاضر طرح «با من بخوان» در بیش از 16 استان کشور اجرا شده و یا در حال اجراست. با این برنامه بیش از 35 هزار کودک تحت پوشش قرار می گیرند.
 
وی پیرامون محتوای این طرح بیان کرد: محتوای این طرح ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان است. این طرح در مدارس، مهدها و کتابخانه ها اجرا می شود. به این شکل که در ابتدا کارشناسان ‌ ما به مناطق انتخاب شده که البته با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش انتخاب شده اند، می روند. در آنجا کارگاه هایی برای آموزگاران برگزار می شود. یعنی ما به طور غیر مستقیم با کودکان سر و کار داریم و مخاطب آموزش های ما مربیان و آموزگاران هستند. پس از آن حدود سه ماه بعد برای بازدید به همان مدارس و کتابخانه ها می رویم که ببینیم چه فعالیت هایی کرده اند، چه مشکلاتی پیش رو داشتند و چقدر پیشرفت کرده اند. سپس برای بار دوم کارگاهی تشکیل می شود و بازدید نهایی اردیبهشت ماه اتفاق می افتد. در این طرح بسته های کتابی برای آموزگاران و مدارس تعریف شده و معلم ها این کتاب ها را به بچه ها امانت می دهند.
 
احمدیان ادامه داد: برنامه دیگری که امسال شروع کرده ایم طرح «کتابخانه با من بمان» است. چون مدارس تابستان تعطیل است و بنابراین بچه ها به بسته های کتاب دسترسی ندارند، تصمیم گرفتیم کتابخانه هایی در نزدیکی مدارس فراهم کنیم و کتاب های باکیفیتی که در این طرح استفاده می شوند، را به بچه ها امانت دهیم. این طرح در دست بررسی است. بسته های کتاب تابستانه برای مناطقی که طرح «با من بخوان» در آنها اجرا می شود، ارسال می شوند. معلم ها قبول کردند یکی دو روز در مدرسه حاضر شوند و کتاب ها را به بچه ها امانت دهند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار