یک کارشناس ارشد مشاوره گفت: یوگا، ورزش‌های دست جمعی و کلاس‌های هنری مانند مجسمه‌سازی از بهترین گزینه‌ها برای پر کردن اوقات فراغت کودکان است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مهناز قراول‌باشی یک کارشناس ارشد مشاوره افزود: حتما باید برای برنامه‌ اوقات فراغت دانش‌آموزان از خود آنها نظر خواهی شود و برنامه‌ها مطابق با میل و علاقه خود کودکان تنظیم شود.

وی ادامه داد: حتی اگر دانش‌آموزی دوست ندارد که هیچ کلاس یا برنامه‌ای برای فصل تابستان داشته باشد، والدین به هیچ عنوان نباید او را مجبور کنند.

به گفته این کارشناس، معمولا از سن سه سالگی به بعد که کودک روابط اجتماعی را کم کم می‌آموزد، می‌توان از او برای انتخاب برنامه‌ها نظرخواهی کرد و چون اوقات فراغت معمولا برای کودکان بالاتر از این سن که به مدرسه می‌روند تعریف می‌شود، اکثر آنها به سنی رسیده‌اند که برای برنامه‌هایشان نظر بدهند.

قراول‌باشی معتقد است، خانواده‌ها نباید کاری کنند که فرزندشان فکر کند که برنامه‌های اوقات فراغت اجباری و تحمیلی است اگر دانش آموز این کلاس‌ها را دوست نداشت می‌توانیم فقط او را ببریم که بقیه را ببیند تا شاید به حضور در کلاس‌ها علاقمند شود.

وی با بیان اینکه نمی‌توان تمام اوقات فراغت را به صورت مطلق با چنین برنامه‌هایی پر کرد، گفت: اگر دانش‌آموزی در یک زمینه درسی کمی ضعیف است، می‌توان در اوقات فراغت برنامه درسی مختصری البته با نظر خود او برایش در نظر گرفت.
 
انتهای پیام/ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.