اهواز؛

زمان طلایی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرماهشهر گفت: برنامه‌ریزی برای زمان طلایی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان ضرورت دارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛پریسا مصطفایی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرماهشهر اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ در هر جامعه‌ای شورای فرهنگ عمومی شهرستان از مهم‌ترین و حساس‌ترین شورای‌های هر شهرستان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: ضرورت دارد اعضای شورای فرهنگ عمومی با همکاری یکدیگر و مشارکت در امر مشورت در حل معضلات اجتماعی و فرهنگی شهرستان با جدیت بیشتری مسائل و معضلات فرهنگی را دنبال کنند که بتوان با یاری یکدیگر با انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری هدفمند از ناهنجاری‌های اجتماعی پیشگیری کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر ماهشهر در ادامه با تاکید بر لزوم سامان‌دهی کلاس‌های آموزشی اوقات فراغت گفت: با توجه به آغاز فصل تابستان و حساسیت فعالیت‌های فرهنگی و به ویژه برنامه‌ریزی برای زمان طلایی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان ضرورت دارد تمامی فعالیت‌های آموزشی شهرستان تحت نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان صورت گیرد.

مصطفایی ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از ارزیابی و بررسی‌های لازم به تعدادی از آموزشگاه‌های هنری و فرهنگی مجوز‌های اعلام لازم را جهت فعالیت اعطا کرده است، این در حالی است که متاسفانه برخی نهادهای دولتی و خصوصی بدون کسب مجوزی از اداره فرهنگ و ارشاد اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه فرهنگ و هنر می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به بروز مشکلاتی در صورت برگزاری کلاس‌های آموزشی فاقد مجوز گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه نظارت بر کلیه فعالیت‌های  فرهنگی و هنری از جمله کلاس‌های آموزشی اوقات فراغت را دارد که بتوان با این‌گونه فعالیت‌ها را با کیفیت بالاتری جهت غنی‌سازی اوقات فراغت افراد انجام شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر ماهشهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به معضل تیراندازی در مراسمات گفت: متاسفانه اخیرا فرهنگ غلط تیراندازی به طور گسترده در مراسمات شهرستان گسترش پیدا کرده است که می‌توان با جایگزینی فعالیت‌های فرهنگی و نشاط بخش و آموزش‌های لازم توسط فعالیت‌های هنری از قبیل تئاتر خیابانی تا حد زیاری از ترویج این رسم غلط در جامعه جلوگیری کرد.

مصطفایی در پایان خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تمام اعضای شورای فرهنگ عمومی نسبت به این موضوع احساس تکلیف کرده و با ارائه راه‌کارهای مناسب در کاهش این رسوم غلط و نا به‌هنجار در جامعه که مشکلات بسیاری را به‌دنبال داشته تلاش کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.