تشكيل ستاد بحران در روستاها با هدف پيش بينی، پيشگيری و كنترل بحران های احتمالی ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مديركل دفتر امور روستايي و شوراهای استانداری کرمانشاه گفت: تشكيل ستاد بحران در روستاها با هدف پيش بينی، پيشگيری و كنترل بحران های احتمالی ضروری است و نهادهای محلی بايد با تشكيل اين ستاد، آمادگی لازم برای مقابله با حوادث غيرمترقبه را داشته باشند.

امير خسروانی افزود: منابع طبيعی و زيست محيطی از اركان زندگی در جوامع روستايی محسوب می شوند و در سال های اخير به دلايل مختلف از جمله تغييرات اقليمي و بروز خشكسالی ها و خطاهای انسانی در معرض تهديد و تخريب بيشتر قرار گرفته اند.

وی گفت: آتش سوزی يكی از پديده های مخرب زيست محيطی است كه در فصل تابستان با گرم شدن هوا باعث نابودی بخش وسيعی از عرصه های جنگلی، مراتع و اراضی كشاورزی به ويژه محصولات كشاورزان مي شود.

مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري تاكيد كرد: مردم جوامع شهري و روستايي هركدام به اندازه خود در برابر حراست از اين نعمت الهي مسئوليت دارند كه در اين ميان سهم مناطق روستايي به دليل اينكه زمين، آب و خاك مهمترين منابع در روستا هستند و سطح وسيعي از منابع طبيعي روستاها طي ساليان متمادي از بين رفته بیشتر است، لذا بايد با حساسيت بيشتر و برنامه ريزی اصولی و زيربنايی و درك صحيح از وضعيت كنونی برای حفاظت از اين ثروت ملی تلاش خالصانه و كوشش هوشمندانه کنند.

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.