باید کاری کنیم که این چند روز باقیمانده در این ماه به محکم کردن پایه های توحید عملی در رفتارمان بیانجامد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی ادیب یزدی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛درخصوص روزهای باقیمانده ماه رمضان گفت: خدا نکند که تا به حال کسی دست خالی مانده باشد. در این چند روز باقیمانده آنچه بسیار مطلوب و محبوب است، همان چیزهایی است که در ایام گذشته مطلوب بود. اما بهتر است اگر کسی کسالت و تنبلی در روزهای گذشته داشته، جبران کند. مهمترین مساله در ماه رمضان احسن الحال است. این که به بهترین حال برسیم. احسن الحال عبارت است از درک مظهر پروردگار عالمیان و اینکه خود را در محضر خدای متعال ببینیم و حریم پروردگار را رعایت کنیم.


وی ادامه داد: باید کاری کنیم که این چند روز باقیمانده در این ماه به محکم کردن پایه های توحید عملی در رفتارمان بیانجامد و خودمان را در محضر خداوند متعال ببینیم. عباداتی که گاهی بسیار مختصر است و در شرع مقدس توصیه شده را با حضور و اخلاص به جا بیاوریم و این پسندیده ترین عملی است که باید به آن مبادرت بدهیم. خداوند در قرآن می فرماید: يا ايّها الّذين امنوا اذكرا الله ذكراً كثيراً ، و سبّحوه بكرهً و اصيلاً ؛ اي كساني كه ايمان آورده‌ايد خدا را بسيار ياد كنيد و صبح و شام او را تسبيح نماييد. عمده ترین کار این است.


حجت الاسلام والمسلمین ادیب تصریح کرد: نکته دیگری که باید در این چند روز به آن توجه کنیم این است که کوتاهی هایی که در ایام گذشته شده را بهتر است جبران کنیم. اگر پیوندی قطع شده باید جبران شود، اگر صله رحم انجام ندادیم هم همینطور. به دست آوردن دل پدر و مادر بسیار اهمیت دارد. به امور یتیمان و مخصوصا ایتام فامیل باید توجه شود. به امور همسایگان نیز توجه شود، به ساحت همسایگان احترام گذاشته شود. همه اینها در کنار هم باعث می شود که از این چند روز باقیمانده نهایت استفاده را ببریم و خداوند از ما راضی باشد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار