۶۰ درصد قنات‌های مهریز خشک شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛کامیار رسولی مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت: بر اثر کاهش نزولات جوی در سال زارعی جاری، افزون بر ۶۰ درصد قنوات این شهرستان خشک شده است.

رسولی افزود: مهریز دارای ۴۰۰ رشته قنات و چشمه قنات است که خشک شدن بخش عمده آن‌ها موجب خسارات فراوان به کشاورزان منطقه شده است.

وی ادامه داد: تداوم خشکسالی‌ها در مهریز و بخصوص در سطح روستا‌های بخش مرکزی و دهستان‌های تابعه این شهرستان موجب افت کیفیت تولید اکثر محصولات باغی و زاعی شده است.

مدیرجهاد کشاورزی مهریز افزود: مهمترین مشکل در بخش کشاورزی مهریز شامل تداوم خشکسالی، کاهش آبدهی قنوات در شهر و بخصوص مناطق روستایی در بخش مرکزی است.

رسولی، تعداد بهره برداران بخش کشاورزی مهریز را حدود ۱۲ هزار نفر و سطح اراضی کشاورزی این شهرستان را ۱۷ هزار هکتار اعلام نمود.

مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت: به رغم خشکسالی‌های مکرر و سرمازدگی، توسط دامداران مهریز سالانه افزون بر ۸۰ هزار تن تولیدات دامی و طیور بدست می‌آید و در این شهرستان افزون بر ۶ هزار و ۲۵۰ کلنی زنبوز عسل نیز وجود دارد.

رسولی گفت: سطح کشت‌های گلخانه‌ای شهرستان هشت هزار هکتار است که از این میزان بیش از پنج هزار هکتار آن زیر پوشش آبیاری تحت فشار و قطره‌ای است.


مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری یزد واقع شده است.

انتهای پیام/ ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.