استقبال سرد مردم فرانسه از انتخابات پارلمانی این کشور

مقامات فرانسوی روز یکشنبه اعلام کردند تاکنون 17 و هشت دهم درصد از رای دهندگان در دور پایانی انتخابات پارلمانی فرانسه شرکت کرده‌اند.

استقبال سرد مردم فرانسه از انتخابات پارلمانی این کشور

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات فرانسوی روز یکشنبه اعلام کردند تاکنون 17 و هشت دهم درصد از رای دهندگان در دور پایانی انتخابات پارلمانی فرانسه شرکت کرده اند که در مقایسه با انتخابات قبلی کمتر است. مشارکت کم مردم فرانسه در انتخابات این کشور باعث نگرانی مقامات شده است.


وزارت کشور فرانسه اعلام کرد میزان مشارکت مردم فرانسه در دور دوم انتخابات این کشور تا ظهر امروز 17 و هشت دهم درصد بوده که در مقایسه با دور دوم انتخابات پارلمانی سال 2012 فرانسه با کاهش قابل توجهی روبرو بوده است. در دور دوم انتخابات پارلمانی سال 2014 فرانسه تا ظهر روز برگزاری انتخابات میزان مشارکت 21 و چهار دهم درصد بود.


­در دور نخست انتخابات پارلمانی فرانسه نیز میزان مشارکت تا ظهر روز رای گیری 19 و دو درصد بود. بطور کلی دور نخست انتخابات پارلمانی فرانسه سطح پایینی از مشارکت را ثبت کرد به طوریکه کمتر از نیمی از 47 میلیون و 500 هزار رای دهنده ، در انتخابات مشارکت کردند.


رقبای حزب جدید امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه مشارکت بیشتر رای دهندگان فرانسوی را خواستار شده اند تا شاید بتوانند از پیروزی حزب وی جلوگیری کنند.

دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه برای انتخاب 577 نماینده، امروز یکشنبه برگزار شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار