امسال کنکور سراسری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز با شرکت یک هزار و ۴۸۰ داوطلب برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی راه وار نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در حوزه نی‌ریز گفت: عدد یک هزار و ۴۸۰ نسبت به پارسال که یک هزار و ۳۷۹ نفر بود افزایش ۱۰۱ نفری داشته است.


راه ور بیان کرد: در کنکور ۹۶ بیشترین داوطلبان مربوط به آزمون علوم تجربی و ۹۳۹ نفر هستند که ۵۸۹ نفر دختر و ۳۵۰ نفر داوطلب پسر است، که صبح جمعه ۱۶ تیر در کنکور شرکت می‌کنند و این آمار پارسال ۹۲۵ نفر بود که ۱۴ نفر افزایش دارد.


نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: آزمون علوم انسانی دومین آزمون کنکور امسال در نی ریز است، که صبح پنج شنبه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: تعداد داوطلبان رشته علوم انسانی ۲۰۵ نفر و شامل ۱۳۷ دختر و ۶۸ پسر است، و پارسال تعداد داوطلبان این رشته ۱۴۸ نفر بود که افزایش ۵۷ نفری داشته است.
راه ور تصریح کرد: در رشته ریاضی فیزیک نیز تعداد داوطلبان این رشته ۹۹ نفر هستند که ۱۸ دختر و ۸۱ پسر است و نسبت به پارسال که عدد ۱۰۵ را نشان می‌دهد کاهش ۶ نفری دارد.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در حوزه نی‌ریز اضافه کرد: در آزمون هنر که عصر پنج شنبه ۱۵ تیر با ۵۴ داوطلب برگزار می‌شود ۴۴ دختر و ۱۰ پسر هستند.

 

وی اظهار کرد: آزمون هنر پارسال با ۵۸ داوطلب برگزار و آزمون زبان خارجه با ۱۸۳ داوطلب که ۱۳۴ دختر و ۴۹ پسر است، پارسال ١٤٣ داوطلب در این رشته شرکت کرده اند.
گفتنی است، کنکور سراسری امسال ۱۵ و ۱۶ تیر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار