معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به رشد 9 درصدی مصرف برق در سال جاری گفت: برای تامین برق در سراسر کشور نیازمند صرفه‌جویی 15 درصدی در مصرف هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، حقی فام معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در برنامه گفتگوی 18:30 اظهار داشت:در سال جاری میزان مصرف برق در کشور 9 درصد افزایش یافته است که این امر سبب بروز مشکلاتی در برخی مناطق کشور شده است.

 

وی ادامه داد:با توجه به در پیش بودن ماه های گرم سال تمهیداتی برای تامین برق و جلوگیری از بروز خاموشی ها اندیشیده شده است.

 

حقی فام تصریح کرد:البته سرمایه گذاری بیش از حد در حوزه تولید برق به صرفه نیست چراکه در ماه های سرد سال نیروگاه ها غیر فعال باقی می مانند؛ راهکار بهتر صرفه جویی در مصرف است .

 

وی ادامه داد:اگر هموطنان 10 تا 15 درصد از مصرف برق خود را به ویژه در ساعات پیک مصرف ( 12 تا 3 بعداز ظهر و 8 تا 11 شب) ، کاهش دهند مشکل رفع خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش در ادامه برنامه حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان در خصوص قطعی برق شب گذشته این استان گفت: این امر ساعت 2 بامداد به دلیل آتش سوزی در یکی از پست های برق حادث شده و تا صبح بخش زیادی از مشکل برطرف شده است.

 

وی افزود: گرمای شدید و زودرس در سال جاری ، میزان مصرف برق در این استان را به شدت افزایش داده و راهکار فوری رفع مشکلات ، صرفه جویی در مصرف است.

 

انتهای پیام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار