رشد قارچ گونه موسسات مالی و اعتباری این روز ها به یکی از چالش های نظام بانکی و مردم تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  این روز ها موسسات مالی و اعتباری یکی پس از دیگری ورشکسته و تعطیل شده و در نهایت با هزار اما و اگر وعده ادغام آن ها داده می شود تا سپرده های مردم را به خودشان باز گردانند.

بر پایه این گزارش طی چند سال اخیر در میان آشفته بازار سرمایه گذاری در نهاد های مالی-اعتباری نظیر بورس و ضریب اندک امنیت سرمایه گذاری ، موسساتی بصورت قارچ گونه و بدون هیچ نظارتی تشکیل شد که با وعده سود هایی بالاتر از نرخ مصوب، نظر مردم را برای سپرده گذاری در موسسات خود جلب کرد؛ در این شرایط برخی افراد آنچه داشته و نداشته اند را در اختیار این موسسات قرارداده اند، تا سود حاصل از آن  را سپرده ای کنند برای روز مبادا.

بر این اساس سرمایه های زیادی به سمت این موسسات سرازیر و به تبع باید سود این سپرده ها نیز تامین می شد، اما آنچه که تا کنون شاهد بودیم بی تجربگی مدیران، سرمایه گذاری های اشتباه آن ها و در نهایت نبود نظارت کافی بانک مرکزی بوده است که منجر شده سال های گذشته این موسسات یکی پس از دیگری در باتلاق ورشکستی فرو روند.

ورشکستگی و تعطیلی موسساتی مانند میزان، ثامن الحجج، آرمان فرشتگان و آخرین پدیده این بازار یعنی موسسه مالی و اعتباری فرشتگان و سرگردانی تعداد کثیری از سپرده گذاران گواهی بر این مدعاست که در فعالیت و رشد این بازار ها هیچ گونه نظارتی از سوی نهاد های نظارتی ذی ربط بویژه بانک مرکزی صورت نگرقته است.

حال در ادامه دومینوی تعطیلی موسسات مجاز و غیر مجاز مالی و اعتباری این روزها خبر از ورشکستگی و ادغام موسسه ثامن به گوش می رسد؛ اخبار ورشکستگی ضد و نقیض است اما چیزی که این روزها شاهد هستیم، مراجعه مشتریان به این موسسه برای دریافت سپرده ها و خروج آن ها با دست خالی است.

زورهای سیف برای حل مشکل موسسات مالی در گود زورخانه/بی توجهی این روزهای مسئولین بانک مرکزی به موسسات غیر مجاز تمامی ندارد

زورهای سیف برای حل مشکل موسسات مالی در گود زورخانه/بی توجهی این روزهای مسئولین بانک مرکزی به موسسات غیر مجاز تمامی ندارد

ثامن و کوثر ادغام می شوند

 

بر اساس این گزارش در این شرایط فرشاد حیدری معاون نظارت بانک مرکزی خبر برداشته شدن گام های نخست ادغام دو موسسه ثامن و کوثر را داده است.

این مقام مسئول در بانک مرکزی گفته است، گام نخست توافق برای ادغام موسسات برداشته شده و اطلاعیه رسمی در این خصوص بزودی توسط بانک مرکزی منتشر می شود، البته تحقق این امر نیازمند بررسی های همه جانبه و کارشناسی است و تحقیقات کارشناسی بزودی به سرانجام خواهد رسید و نتیجه ادغام یا ادامه روند فعلی مشخص خواهد شد.

بانک مرکزی که بارها وعده پیگیری وضعیت این موسسات را داده گویا این روزها کارهای مهم تری نسبت به پیگیری سپرده های مردم نیز دارد؛ اما به هرحال رئیس کل بانک مرکزی در آخرین صحبت هایش خبر از پیگیری جدی معضل موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز داده است.

 بر اساس این گزارش در این آشفته بازار موسسات مالی اخیرا تصاویری از حال و هوای این روزهای رئیس کل بانک مرکزی در فضای مجازی منتشر شده که در حال حل و فصل مشکل ورزش در بانک مرکزی است و به همین منظور زورخانه ای را به نام بانک مرکزی افتتاح کرده است!

 زورهای سیف برای حل مشکل موسسات مالی در گود زورخانه/بی توجهی این روزهای مسئولین بانک مرکزی به موسسات غیر مجاز تمامی ندارد

 

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
jتهران
۱۰:۴۹ ۰۴ تير ۱۳۹۶
ایا کسی است به یاری مردم بی پناه که اموالشان تصرف شده است بیاید؟شما افرادی که همیشه حامی مردم بوده اید ،اقدامی برای این مردم مظلوم انجام دهید.ای ازادگان ،ای بزرگان روشنگری،ای کسانی که در هر سختی و ناملایمات به یاری مردم شتافته اید.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۲:۴۷ ۰۳ تير ۱۳۹۶
تو رو خدا یه فکری ب حال بیچاره هایی مثل ما کنید کل دارو ندارمون تو بانک ثامن بود الان تکلیفمون چیه ؟؟؟پولی ک واسه امرار معاشمون بود
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۴۹ ۰۲ تير ۱۳۹۶
بهترهست
آخرین اخبار