مصرف کیسه‌های خونی درخراسان رضوی بالاست بطوریکه این استان به عنوان سومین مصرف کننده خون درکشور مطرح می‌باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، حمیدرضا اسلامی مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در بازدید از مرکزانتقال خون تربت جام گفت: انتقال خون خراسان رضوی به بیش از ۵، ۸ مرکز بیمارستانی خدمات ارائه میدهد و توانسته ایم درسال گذشته بیش از ۳، ۳، ۲هزار کیسه خونی از ۱، ۳، ۷هزار نفر واجد شرایط، خون تولید نمائیم تا مشکلی برای بیماران ایجاد نشود.

وی افزود: استان خراسان رضوی در تولید کیسه‌های خونی رتبه سوم را داشته و نیز به همان میزان رتبه سوم مصرف خون کشور را نیز داریم که در ماه‌های همچون رمضان و دهه محرم با کمبود خون مواجه هستم که خوشبختانه مردم با اعلام کمبود خون دغدغه این مشکل را برطرف می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: با تربت جام بدلیل همجواری با ۶ شهر استان خراسان رضوی می‌تواند پایگاه مهم انتقال خون شرق کشور تبدیل شود تا بتونیم باکمک خیرین نیاز‌های خونی را در استان بر طرف کنیم.

اسلامی نقش خیرین را درتوسعه مراکزاهداء خون استان را ستودنی توصیف کرد و افزود: خوشبختانه با همکاری خیرین سلامت، ساختمان جدید این مرکز در حال ساخت است و امیدواریم هرچه سریع‌تر تکمیل شود تا بتوانیم این مرکز اهداء خون را به یک پایگاه انتقال خون مدرن تبدیل کنیم تا نیاز‌های خونی استان را نیز بر طرف نماییم.

وی گفت: تربت جام در آینده به یکی از مراکز اصلی خون گیری استان تبدیل خواهد شد و این توسعه مرکز خونی، نیازمند همکاری خیرین سلامت و دانشکده علوم پزشکی تربت جام است و ما در مجموعه استان هم تلاش می‌کنیم تا بتوانیم چارت سازمانی پایگاه انتقال خون تربت جام را محقق کنیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره نقش موثر و کلیدی خیرین سلامت تربت جام گفت: در سال‌هایی که در تربت جام بودم، شاهد مشارکت بالای خیرین سلامت در حوزه بهداشت و درمان بودم و انصافاً یکی از بهترین شهر‌های کشور در بحث مشارکت‌های مردمی است.

انتهای پیام//م. ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.