منوچهری مطرح کرد

تفاهم نامه در زمینه نفت و گاز با شرکت انی ایتالیا امضا شد/ لزوم توجه بیشتر به همکاری با شرکت های درجه یک دنیا

معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت گفت: همکاری بیشتر با شرکت های درجه یک دنیا در حوزه نفت منجر به افزایش ترتیب تراز و ورود به فازهای جدید می شود.

لزوم توجه بیشتر به همکاری با شرکت های درجه یک دنیابه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،غلامرضا منوچهری معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت درمراسم امضای تفاهم نامه میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت Eni ایتالیا عنوان کرد: این شرکت در گذشته نیز در ایران فعال بوده و در زمره بزرگترین شرکت های راهبردی نفتی اروپایی است، همچنین امضای تفاهم نامه به منظور بررسی و مطالعه دو میدان کیش و دارخوین انجام می شود.

وی ادامه داد: در این میان شایان ذکر است که در میدان گازی کیش با شرکت های شل، گاز پروم و شرکت سرمایه گذاری غدیر ایران نیز MOU امضا کرده ایم و در دارخوین نیز در گذشته شرکت Eniدارای فعالیت توسعه ای بوده و در خصوص ایران میدان با شرکت ملی نفت فیلیپین و شرکت سرمایه گذاری غدیر تفاهم نامه های مطالعاتی را امضا کرده ایم.

معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت تصریح کرد: در شش ماه گذشته هر طرح قابل قبولی از تفاهم نامه ها دریافت کرده ایم و قرار بر این است تا نتایج این مطالعات مبنای کار بعدی ما قرار گیرد.

منوچهری بیان کرد: تا کنون سندهای ارزشمندی  از مطالعات به دست ما رسیده است واین مطالعات در کنار یافته هایی که از گذشته در اختیارمان بوده منجر به کسب اطلاعات واقعی به لحاظ امکان برداشت، میزان برداشت و طول عمر میادین خواهد شد.

به گفته وی از آنجای که قراردادهای ما در میادین 20 ساله است لذا انتظار می رود که ظرفیت نهایی به اعلام شده و روشهای EORو AOR و ضریب بازیافت نیز به ما اعلام شود تا بدین طریق بتوان ثروت انباشته با را بازیافت کنیم. 

وی در پایان بیان کرد: همکاری با شرکت های درجه یک دنیا برای ما حائز اهمیت بوده چرا که بدین طریق می توان ترتیب تراز خود را بالا ببریم و شرکت های ایرانی می توانند با اجرای این طرح ها وارد فاز جدیدی از کار شوند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار