دستمالچیان با بیان اینکه ایران قدرت پاسخگویی به تهدیدها در هر نقطه از منطقه را دارد، گفت: در شرایط پر آشوب منطقه و تهدیدهای آمریکا حمله به دیرالزور اقدامی بسیار استراتژیک بود.

سفیر اسبق ایران در بیروت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:احمد دستمالچیان سفیر اسبق ایران در بیروت در گفتگو با خبرنگار سیاست‌خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناطق تحت تسلط داعش در سوریه اظهار داشت: این حمله در حد یک حمله موشکی نبود و پیامهای بسیار مهم و استراتژیکی داشت و نشان داد که جمهوری اسلامی ایران هر وقت اراده کند قدرت جوابگویی را در هر نقطه از منطقه خواهد داشت.

سفیر اسبق ایران در بیروت افزود: رهبر معظم انقلاب بارها بیان فرموده بودند که اگر دشمن شرارت کند ما به او سیلی خواهیم زد و این اولین سیلی بود که دشمن دریافت کرد و مهم هم نیست که دشمن چه کسی باشد.

وی با بیان اینکه اراده دفاع جمهوری اسلامی ایران یک اراده راهبردی برای جواب دادن در هر نقطه است که بسیار حائز اهمیت می‌باشد، گفت: در شرایطی که منطقه بسیار آشوب‌زده است و آمریکا تهدیدها و گزافه گویی زیادی را انجام می‌دهد، این اقدام بسیار استراتژیک بود.

دستمالچیان با اشاره به اینکه ایران برای نخستین‌بار قدرت موشکی خود را در خارج از مرزهایش به نمایش گذاشت، تاکید کرد: این حمله نشان داد جمهوری اسلامی از هیج تهدیدی واهمه ندارد و آن اقدامی را که باید برای تنبیه دشمنان داشته باشد، انجام خواهد داد.

سفیر اسبق ایران در بیروت یادآور شد: چنانچه تروریست‌های تکفیری بخواهند در هر نقطه‌ای به تهدیدها و شرارت‌های خود ادامه دهند جواب محکمی دریافت خواهند کرد و حامیان آنها هم تنبیه خواهند شد.

وی با بیان اینکه حمله موشکی ایران ابراز قدرت بسیار مهمی بود که باعث حیرت تمام محافل سیاسی و بین المللی شد و در صدر اخبار جهان قرار گرفت و اگر در روزهای آینده شرارتها ادامه پیدا کند جمهوری اسلامی پاسخ قاطع‌تری را خواهد داد، خاطرنشان کرد: اقدام اخیر نشان داد ایران در پاسخ دادن به تهدیدها هیچ کوتاهی نخواهد کرد و تمام قد از  حیثت و استقلال و تمامیت سرزمینی خود دفاع می‌کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار