مدیرامور باغبانی سازمان جهادکشاورزی کردستان با اشاره به به ثمرنشستن درختان میوه در این استان گفت: پیش بینی می شود امسال ۲ هزار تن محصول زردآلو، گیلاس و آلبالو تولید و روانه بازار مصرف شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛اردشیر پورحبیبی با اشاره به اینکه هزار و ۸۰۰ هکتار از باغات استان به کشت زردآلو اختصاص دارد، گفت: از این میزان سطح برآورد می شود امسال ۸ هزار و ۵۰۰ تن محصول تولید و برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سطح باغات زردآلو استان در شهرستان های سنندج، سقز و کامیاران واقع شده است، افزود: میزان تولید امسال زردآلو نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی ارقام زردآلوی استان را شامل شاهرودی، مراغه، شمس و شکر پاره ذکر کرد و اظهارداشت: عملکرد زردآلو در باغات استان حدود ۵.۵ تن در هکتار است و در حال حاضر ۳ هزار بهره بردار باغ زردآلو دراستان داریم.
مدیرامور باغبانی سازمان جهادکشاورزی کردستان به عملکرد تولید باغات گیلاس و آلبالو استان اشاره کرد و گفت: از سطح ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغ های گیلاس و آلبالواستان پیش بینی می شود حدود  ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن محصول برداشت شود.

پورحبیبی با اشاره به اینکه میزان محصول مذکور  نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش تولید نشان می دهد، اضافه کرد: شهرستان های سنندج، کامیاران و سقز بیشترین سطح زیر کشت گیلاس و آلبالو را دارند.

وی با اشاره به اینکه عملکرد دو محصول گیلاس و آلبالو ۹ تن در هکتار برآورد می شود، اظهارداشت: تعداد بهره برداران این دو محصول حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر است.

وی بیشترین ارقام گیلاس  استان را شامل تکدانه مشهد، صورتی لواسان و ارقام آلبالو هم شامل مجاری و محلی عنوان کرد.

 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.