عضو اتحادیه ماشین ساز و فاز تراش تهران گفت: به دلیل استفاده از تکنولوژی تاریخ مصرف گذشته، نتوانسته‌ایم خود را به بازار‌های جهانی نزدیک کنیم.

حسن عمادی عضو اتحادیه ماشین ساز و فاز تراش تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: برای نجات صنعت کشور باید دست به فیلتر کردن بسیاری از تولیدکنندگان و شاید مجبور به حذف آنها شویم.

وی در ادامه با بیان این موضوع که در کشورهای پیشرفته با نصب ماشین آلات جدید ، قیمت تمام شده محصولات پایین‌تر می‌آید ، افزود: در کشور ما هنوز از ماشین آلات و تکنولوژی مربوط به چند دهه پیش استفاده می‌شود ، در نتیجه نتوانسته‌ایم خود را به بازارهای جهانی نزدیک کنیم.

عمادی تصریح کرد: دلیل اصلی این امر قدیمی بودن تکنولوژی‌های صنعتی، گران بودن ماشین آلات جدید و عدم توانایی ما در خرید این ماشین آلات است.

عضو اتحادیه ماشین ساز و فاز تراش تهران تأکید کرد: در صورتیکه رکود از بین برود، نقدینگی دست واحدهای فعال آمده و خود تولیدکننده به دنبال تهیه دستگاههای جدید و روز دنیا می‌رود.

وی در پایان با تأکید بر آسیب های تعطیلی‌های بسیار در کشور به صنایع، یادآور شد: فرهنگ کار باید به معنی واقعی کلمه ایجاد شود و مساعدت های دولتی نیز باید حامی تولیدکنندگان باشد.


انتهای پیام/

خروج از رکود، نقدینگی به دنبال دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار