80 درصد امر پیشگیری از اعتیاد توسط تشکل‌های مردم نهاد اتفاق افتاده است در این راستا تقویت تشکل‌های مردمی یکی از مواردی است که می‌تواند در جامعه منشاء اثر باشد.

80 درصد امر پیشگیری از اعتیاد توسط تشکل‌های مردم نهاد اتفاق افتاده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،سید جواد حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: افزایش کمی و توسعه کیفی، توسعه قشری، توسعه جغرافیایی، توسعه نظام مند، شبکه سازی، توانمند سازی، ایجاد خانه تشکل های مردمی یا سمن سرا، تدوین نظام نامه همکاری دولت با تشکل های مردمی و نظارت برفعالیت سمن ها از راهبرد های تدوین شده در حوزه سازمان های مردم نهاد می باشد.

وی گفت: 10 راهبرد تدوین شده در حوزه توسعه کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد مورد توجه ویژه دستگاه ها قرار گرفته و مبنای عمل آنان در این حوزه باشد.

وی افزود: تدوین طرح جامع حمایت و صیانت از بهبود یافتگان اعتیاد و جلوگیری از عود مجدد ایشان از فعالیت های بسیار مفید است که در راستای راهبرد نظام نامه همکاری دولت با تشکل های غیر دولتی و همچنین راهبرد شبکه سازی می باشد.

حسینی تصریح کرد: در استان 8 سمن به طور ویژه در حوزه آسیب های اجتماعی فعال هستند و باید دستگاه های اجرایی که می توانند به این سمن ها با رویکرد بهبود یافتگان اعتیاد و جلوگیری از عود مجدد کمک نمایند، شناسایی شده و ظرفیت های آنان در اختیار سازمان های مردم نهاد قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی طرح ارتقای توانمند سازی زنان روستایی را از طرح های در دست اجرای استان دانست و گفت: در راستای توانمند سازی و حمایت از زنان سرپرست خانوار و زنان روستایی، طرح ارتقای توانمند سازی زنان روستایی در 100 روستای استان اجرایی خواهد شد.

حسینی افزود: دستگاه های اجرایی استان گزارش جامع و کامل فعالیت های خود در حوزه تشکل های مردم نهاد و ظرفیت های قابل واگذاری به تشکل ها را تنظیم نموده تا کتابچه فعالیت های حوزه مشارکت های مردمی در استان تدوین گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: در راستای برگزاری بهتر این روز برنامه های اجرا شده توسط دستگاه ها احصاء شده و سپس ارزیابی نیز از فعالیت های صورت گرفته شده دستگاه ها انجام شود.
حسینی رویکرد روز جهانی با مواد مخدر را رویکرد فرهنگی دانست و افزود: این روز فرصت مناسبی است تا کلیه دستگاه های اجرایی این نگاه فرهنگی را از طریق دستگاه های اجرایی خود ایجاد کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: صادرات مواد مخدر برای افغانستان حدود دویست میلیارد دلار سود سالانه دارد و 80 درصد ترانزیت مواد مخدر دنیا از طریق کشور افغانستان صورت می گیرد.

وی گفت: تنوع مواد مخدر امروزه از ده نوع به 700 نوع افزایش یافته است و در سال های اخیرمصرف مواد مخدر 2.5 برابر افزایش پیدا کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: بیش از 38 هزار نفر زندانی مواد مخدر در کشور داریم و 20 میلیون نفر در کشور به نحوی مستقیم با مواد مخدر درگیر هستند.

حسینی گفت: همه این موارد نشان دهنده این است که هزینه مبارزه با مواد مخدر در سطح مبارزه با عرضه، توزیع و تولید بسیار بالاست و باید در کنار تمام این فعالیت ها نگاه فرهنگی به مبارزه را نیز مد نظر قرار دهیم.

وی افزود: از روز جهانی مبارزه با مواد مخدر باید استفاده فرهنگی شود و جامعه و جمعیت مخاطب را درگیر موضوع کرده و برنامه های پیش بینی شده باید با همین رویکرد فرهنگی طراحی، تدوین و اجرا شود.

انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.