علی اکبر اشعری ضمن اعلام خبر ابقای اعضای هیئت مدیره خانه کتاب، خواستار افزایش کیفیت فعالیت‌های این موسسه در جهت ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و دانش افزایی در سال‌های آتی شد.

اعضای هیئت مدیره خانه کتاب برای دو سال دیگر تثبیت شدندعلی اکبر اشعری، عضو هیئت مدیره خانه کتاب، در گفتگویی با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: طبیعتا با توجه به اینکه ماموریت هیئت مدیره خانه کتاب تمام شده بود، در جلسه ای که دوشنبه 29 خردادماه برگزار گردید، یکی از تصمیماتی که اتخاذ شد، این بود که اعضای فعلی هیئت مدیره ابقاء شوند.


او با مثبت ارزیابی کردن ادامه فعالیت هیئت مدیره فعلی افزود: خود خانه کتاب برنامه های بسیار متنوعی را شروع کرده و حتی بستری را برای فعالیت های سیاست گذاری وزارت ارشاد فراهم نموده است. افراد هیئت مدیره هم به نوعی مکمل همدیگر هستند. یعنی هیئت مدیره از افرادی تشکیل شده است که هرکدام تجربه ای در عرصه کتاب و فرهنگ دارند. دور هم جمع شدن این شخصیت ها باعث شده است تا این اتفاقات مثبت در خانه کتاب بیفتد.


اشعری در رابطه با فعالیت های آینده این هیئت مدیره، علاوه بر فعالیت هایی که در سال های گذشته انجام داده است، بیان کرد: به نظر من عمده کارهایی که این دوستان در سال های آینده باید انجام دهند و در برنامه آن ها هم وجود دارد، ارتقای برنامه های فعلی است. باید از نظر نرم افزاری کیفیت برنامه هایی که اجرا می کنند، افزایش دهند. از طرف دیگر بر اساس صحبت هایی که انجام گرفت خانه کتاب همانطور که در حال حاضر بازوی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در فعالیت‌هایی مانند کتاب سال، کتاب فصل، مسائل مختلف مربوط به ناشرین و نویسندگان و غیره است، اطلاعات و تحلیل‌هایی که با تکیه بر همان اطلاعات در اختیار دارد را برای تصمیم گیری بهتر در اختیار مسئولین وزارت ارشاد قرار دهد. یعنی عمق فعالیت های خانه کتاب باید بیشتر شود.


عضو هیئت مدیره خانه کتاب در زمینه همکاری های میان خانه کتاب و وزارت ارشاد، با تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت فعالیت‌ها گفت: باید توجه کرد که این فعالیت ها چه مقدار به ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و دانش افزایی می انجامد. در این زمینه انتظار ما از خانه کتاب بسیار بیشتر است.


اشعری با مثبت ارزیابی کردن فعالیت های اعضای هیئت مدیره خانه کتاب افزود: خانه کتاب در فعالیت هایی که در حال حاضر انجام می دهد؛ مانند عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب، برنامه های اجرا شده در سرای اهل قلم، برنامه های آموزشی خانه کتاب و غیره بسیار پیشرفت کرده است. ولی به هر حال همه فعالیت های فرهنگی ما اعم از فعالیت های وزارت ارشاد، خانه کتاب و دیگر نهادها باید موجب ارتقای فرهنگ عمومی جامعه باشد تا مشکلاتی که داریم حل شود. انتظار ما این است که خانه کتاب نقشه راهی برای خود، منبعث از سیاست های فرهنگی نظام تدوین کند و فعالیت های خود را در آن راستا تعریف نماید. یعنی علاوه بر نشاط و تنوعی که این فعالیت ها در حال حاضر دارد، در مورد فایده آن ها هم بیشتر تفکر شود.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار