بیش از 200 هزار قطعه بچه ماهی در 250 استخر ذخیره کشاورزی فارس رها سازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی حسین رضایی کارشناس شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: از ابتدای سال 96 تا کنون بیش از 200 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در 250 استخر ذخیره کشاورزی شهرستان های این استان رها سازی شده است.

رضایی افزود: هم اکنون در 990 استخر ذخیره کشاورزی این استان 680 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از نوع کپور و آمور وجود دارد و پیش بینی می شود تا پایان سال 96 حدود 700 تن ماهی پرواری از این استخرها برداشت شود.

وی ادامه داد: رعایت موارد فنی از سوی صاحبان استخرها از جمله رهاسازی قطعات بچه ماهی با وزن بالا، استفاده از خوراک کنسانتره، تنظیم دمای آب بین 24- 28درجه و توجه به زمان رهاسازی می تواند در میزان افزایش تولید بسیار موثر است.


رضایی اظهار کرد: استخرهای ذخیره آب کشاورزی با هدف آبیاری زمین های کشاورزی به تعداد بسیار زیاد در اکثر شهرستان های استان فارس احداث شده است.

کارشناس شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: این استخرها با ایجاد تغیرات اندک از قابلیت استفاده 2 منظوره برای پرورش و تولید انواع ماهیان با هدف ایجاد اشتغال، تولید گوشت سالم و افزایش مصرف سرانه ماهی به عنوان غذای سلامتی، بهرداری بهینه از منابع آبی و کمک به اقتصاد خانوار روستایی و افزایش درآمد آنها، غنی سازی آب و افزایش تولید محصول زراعی برخوردار است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار