مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان از پرورش ماهی با استفاده از انرژی خورشیدی برای نخستین بار در جنوب کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد بوستانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: برای نخستین بار در استان فارس از انرژی خورشید جهت تامین انرژی مورد نیاز استخر دومنظوره کشاورزی استفاده شد.

بوستانی افزود: پرورش ماهی در کنار کار کشاورزی یکی از روش های استفاده بهینه از منابع آبی است و علاوه بر اشتغالزایی و کمک به اقتصاد خانواده کشاورز موجب غنی سازی آب کشاورزی و افزایش محصولات زراعی و باغی می شود.
 
وی با بیان اینکه جهت پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره نیاز به دستگاه های هواده برای تامین اکسیژن است افزود: تا کنون برای تامین انرژی دستگاه های هواده از برق یا از موتورهای دیزلی استفاده می شد که با استفاده از انرژی خورشید می توان علاوه بر افزایش بهره وری در این استخرها در راستای حفاظت از محیط زیست نیز گامهای موثری برداشت.
 
بوستانی اظهار داشت: پمپ های خورشیدی پمپ های هستند که در آنها انرژی خورشیدی بوسیله پانل های خورشیدی به انرژی برق تبدیل می شود.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با اشاره به اینکه آسانی کار با این پمپ ها و حمل و نقل راحت آن ها از مزایای بزرگ این دستگاه است، تصریح کرد: این قابلیت ها باعث می شود کار با پمپ های خورشیدی در مناطق دورافتاده و مناطق دور از شبکه برق هم امکانپذیر باشد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار