نماینده، ولی فقیه در لرستان:

اکثر مردم از عملکرد دستگاه قضایی رضایت دارند/لزوم رسیدگی به وضعیت زندان‌های لرستان

نماینده، ولی فقیه در لرستان از رضایت اکثر مردم لرستان از عملکرد دستگاه قضایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  آیت‌الله سید احمد میرعمادی در جلسه با کارکنان دستگاه قضایی لرستان در رابطه با شهید بهشتی گفت: شهید بهشتی شخصیت برجسته‌ای بود که دو خصویت تفکر و تعهد در ایشان بیشتر از سایر اخلاقیات او برجسته است.
وی افزود: تفکر شهید بهشتی از اسلام ناب بود و اسلام شناسی در او وجود داشت و این در حالی است که ایشان با وجود حضورشان سال‌های سال در غرب، اما تفکر خود را تغییر نداد.


نماینده، ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه شهید بهشتی دغدغه حکومت، دولت و اداره جامعه را داشت، گفت: ایشان با اندیشه اقتصادی خود مسایل اقتصادی را رفع می‌کرد و در قالب جزوه ارائه می‌داد.


آیت‌الله میرعمادی در رابطه با ویژگی تعهد شهید بهشتی نیز گفت: تعهد او به اسلام، مردم و نظام مشهود بود و ایشان فردی بود که پیوسته به این تعهد خود پایبند بود.


وی افزود: اداره مجلس خبرگان در آن زمان کار آسانی نبود، ولی شهید بهشتی با تعهد و انضباط خود یکی از بنیان‌گذاران دستگاه قضا بود و خیلی خوب این دستگاه را بنا کرد که امروز ثمره آن‌را در طول سال‌ها مشاهده می‌کنیم.


نماینده، ولی فقیه در لرستان با تاکید به اینکه نیاز مردم به حکومت در سه موضوع، امنیت، عدالت و معیشت است، گفت: دستگاه قضا مظهر عبادت و اقتدار است و نتیجه آن امنیت قانونی و عدالت است.


آیت‌الله میرعمادی از جمله انتظارات مردم از دادگستری را کوتاه کردن مسیر دادرسی و رسیدگی به پرونده‌های جرائم برشمرد و گفت: این روند باید به گونه‌ای باشد که فردی که مرتکب جرم شد از زمان جرم تا زمان صدور رای دادگاه مدت زیادی را در زندان نماند.


وی در ادامه گفت: اقتدار وعدالت دستگاه قضایی سبب اعتماد مردم می‌شود و جلب اعتماد و رضایت مردم همواره باید در نظر گرفته شود.


امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به رضایت مردم از عملکرد دستگاه قضایی استان، گفت: عملکرد این دستگاه از نظر اکثر مردم استان لرستان رضایت‌بخش است.


آیت‌الله میرعمادی افزود: سلامت دستگاه قضایی از جمله نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی است و این در حالی است که افراد متعهد، آگاه و دانا به دستگاه قصایی جذب شده‌اند.


وی در ادامه گفت: پیشگیری از وقوع جرم بهتر از رسیدگی به پرونده‌های جرائم بوده و در این راستا ایجاد امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم نیز یکی از وظایف مهم دستگاه قضایی است.


نماینده، ولی فقیه در استان لرستان گفت: وضعیت زندان‌های استان لرستان مناسب نیست و این در حالی است که مقدار پرونده‌های جرم در لرستان نیز خیلی زیاد بوده که باید این موضوع توجه و بررسی شود.


آیت‌الله میرعمادی افزود: برای برقراری امنیت اجتماعی نیازمند جلوگیری از تعرض به نوامیس و مال مردم است که این امر یکی از مطالبات مردم از مجموع دستگاه قضایی است.


وی در ادامه با اشاره به فساد اقتصادی گفت: مبارزه با فساد اقتصادی باید در دستور کار این دستگاه باشد و آن را به عنوان اولویت در نظر گرفت.


انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.