همدان؛

تعمیر و تجهیز مدارس استان نیازمند 150 میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: تقریبا 150 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های نیمه‌تمام و تعمیر و تجهیز مدارس مورد نیاز است.

تعمیر و تجهیز مدارس استان نیازمند 150 میلیارد تومان اعتبار به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فرزاد تیموری گفت: 40 درصد مدارس استان نیازمند بازسازی و نوسازی است اما این به مفهوم شکست برداشتن و یا پایدار نبودن آنها نیست بلکه فقط ضوابط کلی در آنها رعایت نشده است.

وی بیان کرد: در سطح استان همدان مدرسه کپری و خشت و گلی وجود ندارد و به طور کلی تقریبا 60 درصد مدارس این استان تخریب و بازسازی شده و پایدار هستند.

 تیموری افزود: استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی در فصل تابستان نیز همچنان ادامه دارد.

وی عنوان کرد:سیستم گرمایشی در تمامی مدارس که کانکسی نیستند و یا روستاهایی که هنوز شبکه گازرسانی به این روستاها نرسیده است، در فصل تابستان به گازسوز تبدیل می‌شود.

 تیموری اظهار داشت:تا کنون به بیش از 98 درصد روستاهای همدان گازرسانی انجام شده و هم‌اکنون کمتر از 12 مورد از مدارس استان همدان کانکسی و یا فاقد شبکه گازرسانی است.

 مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با بیان اینکه 40 هزار مترمربع ایزوگام در این فصل بین مدارس در حال توزیع است گفت: تعمیرات مدارس نیز در این فصل ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بنیاد برکت نیز 16 مدرسه را برای استان درنظر گرفته که در مهرماه تخریب و نوسازی خواهند شد.

 تیموری به پروژه‌های قابل افتتاح این اداره‌کل در هفته دولت اشاره کرد و افزود: اعتبارات سال 95 به اتمام رسیده و در سال 96 نیز هنوز اعتباری جذب نشده است.

انتهای پیام/ ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.