رئیس کل دادگستری فارس گفت: مشکلات اقتصادی در جامعه موجب افزایش ورودی پرونده به دستگاه قضایی می شود.

 گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری فارس امروز در دیدار مسئولین قضایی فارس با نماینده ولی فقیه در فارس، بیان کرد: نبود اشتغال و نابسامانی فرهنگی باعث ایجاد مشکلات اجتماعی در جامعه می شود که در نتیجه پرونده های قضایی افزایش می یابد.

القاصی مهر با بیان اینکه امروز چالش دستگاه قضایی افزایش ورودی پرونده است، افزود: با تمامی کمبودها در دستگاه قضایی در سال ۹۵، ۷۴۹ هزار و ۳۷۹ فقره پرونده وارد شد و بیش از ۷۵۴ هزار مخدومه شد و هرچه پرونده وارد شد رسیدگی به 5 هزار و ۳۴۰ پرونده از گذشته نیز انجام شد که در مجموع رشد ورودی پرونده در ۹۵ حدود ۴.۷ درصد و ۷.۲ درصد هم از پرونده های گذشته کاهش داده شد .

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۱۸۹ هزار پرونده به شعب حل اختلاف وارد شد که حدود ۲۷ درصد آن به صلح و سازش قطعی رسیده است لذا نقش قوه قضاییه در تحقق اقتصاد مقاومتی با انجام برنامه ریزی های مختلف در راستای حمایت از سرمایه گذاری و رفع موانع تولید بوده است و همچنین آسیب شناسی در زمینه مباحث قاچاق کالا و ارز نیز انجام شده است.


وی تصریح کرد: در بحث آب نیز با همکاری آب منطقه ای فارس انجام شد که ۳ هزار چاه غیر مجاز پر شد و آمار چاه ها از بیش از ۲۰ هزار به حدود ۱۵ هزار رسید.

القاصی مهر با اشاره به اینکه اقداماتی به منظور کاهش جمعیت زندانی کارگروه هایی تشکیل شد که در ان وضعیت زندانیان بررسی و هر راهکار قانونی برای آزادی زندانیان مد نظر قرار داده شده است، ادامه داد: در بحث جرائم غیر عمد اقدامات زیادی در زمینه آزادی زندانیان از محل جذب کمک های مردمی انجام شد که تعداد زیادی هم آزاد شدند.


وی یادآور شد: فارس استانی است که بیشترین بازدید توسط قضات انجام شده و بررسی وضعیت زندانیان انجام شد و پرونده های مهم به سرعت رسیدگی می شوند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار