رییس دادگستری قوچان ازحجم بالای پرونده‌های قضایی در سال گذشته به میزان ۳۳ هزار و ۱۱۶ فقره پرونده وارد مجموعه قضایی شده هست خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، سید حسین حسینی رییس دادگستری قوچان گفت : یکی از وظایف مهم دادگاه و دادگستری رسیدگی به پرونده ها می باشد که دادگاه و قوه قضاییه به مسله رسیدگی موردی در کنار وضع ضوابطی مختلفی با رعایت قانون به نام پیشگیری فعالیت می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه قوه قضاییه باید به جزییات مسایل ورود پیدا کند افزود : قوچان با 20 نفر قاضی و حدود 60 نفر مجموعه کارکنان و عوامل مختلف همراه است و 14 شعبه شورای حل اختلاف مشغول به کار هستند

 

رییس دادگستری قوچان گفت: در سال 95 مجموعا 33 هزار و 116 فقره پرونده وارد مجوع قضایی شد که در شعب دادسرا و دادگاه حجم عظیمی است .

 

حسینی با یادآوری به اینکه مردم باید به فرهنگ ناب اسلامی و توجه به مسایل پیشگیری به کمک دستگاه قضا بشتابند عنوان کرد : در شورای حل اختلاف به طور میانگین هرساله حدود 10 هزار پرونده دیده میشود و اداره ثبت اسناد بالغ بر 5 هزار و 105 فقره سند مالکیت در مجموع صادر شده است .

 

وی با اشاره به کاهش جمعیت زندانیان در قوچان افزود : ما توانستیم ظرف دو سال با همت دادستانی محترم و قضات با کاهش جمعیت زندان و جمعیت کیفری در زندان روبرو شویم  که این یک قدم خوبی است و انشالله بتوانیم کاهش جرایم در این شهرستان را داشته باشیم.

 

رییس دادگستری قوچان با اشاره به کمبودها و نواقص در مجموعه دادگستری کمبود نیروی انسانی است گفت : نیروی انسانی در دادگستری یک معظل بزرگی است و نیز عدم استقلال مالی قوه قضاییه در امور مختلف به مصوبه دولت محترم نیازمند است که گاهی حیثیت استقلال قوه قضاییه را مخدوش میکند .

 

حسینی با تاسف به اینکه آمار ازدواج رو به کاهش است گفت : اقدامات دولت و قوه قضاییه کافی برای حل این معضلات نیست و متاسفانه هر چه زمان می گذرد نسبت به کاهش ازدواج و افزایش آمار طلاق در این شهرستان مواجه می شویم که در آینده فرزندان ما از بودن در کنار خانواده مستحکم محروم هستند.

 

انتهای پیام//ح.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار