رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:49پروژه در زمینه بهره مندی از فناوری اطلاعات در دادگستری استان کرمان اجرا شده است.

100درصد شعب قضائی استان کرمان به شبکه ملی عدالت متصل اندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ یدالله موحد در نشست مشترک شورای قضایی استان با مجمع نمایندگان استان کرمان افزود:تنها 38درصد پست های اداری و 46درصد پست های قضائی در استان کرمان فعال هستند که نشانگر کمبود شدید منابع انسانی در دادگستری استان است.


نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان کرد:در سال گذشته 640 هزار پرونده در شعب شوراهای حل اختلاف و شعب قضایی دادگستری کل این استان مورد رسیدگی و صدور حکم قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل11 درصد رشد داشته است.


وی با بیان اینکه سرانه هر قاضی در سال 2 هزار و یکصد پرونده است، افزود: به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت 10 قاضی دراستان کرمان وجود دارد.


رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: آرشیو الکترونیکی و پالایش 200 هزار پرونده نیز از اقدامات بزرگ دستگاه قضایی استان کرمان در سال گذشته بوده است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان گفت: بااشاره به اینکه هشت درصد پرونده های موجودی شعب و محاکم در سال جاری کم شده است، گفت: هفت درصد موجودی پرونده های اجرای احکام و 2 درصد اجرای احکام کیفری نیز در سال گذشته کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: در شوراهای حل اختلاف نیز 170 هزار پرونده وارد شده و با احتساب پرونده های مانده از سال قبل، حدود 176 هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان درباره فعالیت شوراهای حل اختلاف نیز گفت: در استان کرمان 331 شعبه شوراهای حل اختلاف شهری و روستایی فعال است و یک هزار و 590 نفر به عنوان اعضای اصلی، علی البدل و دبیر با دادگستری همکاری دارند.

وی اظهار کرد: درامد حاصله از پرونده های شوراهای حل اختلاف در مجموع بالغ بر 110 میلیارد ریال بوده است که وارد خزانه می شود و باید به صورت کامل برای تجهیز شوراها و پرداخت به کارکنان به استان برگردد که در سال گذشته 58 میلیارد ریال به استان کرمان برگشته است.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار