در گفتگوی تلفنی با عبادی مطرح کرد؛

تیلرسون: آمریکا با برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان عراق موافق نیست

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن تلاش‌ خود را به ادامه مبارزه با تروریسم متمرکز نی‌کند و با برگزاری همه‌پرسی استقلال در کردستان عراق موافق نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رکس تیلرسون، ‌وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کرد واشنگتن با برگزاری همه‌پرسی درباره استقلال منطقه کردستان عراق موافق نیست.

وی شنبه شب در گفتگوی تلفنی با حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، بار دیگر اعلام کرد واشنگتن همه‌پرسی درباره استقلال منطقه کردستان عراق را تایید نمی‌کند.

‌وزیر امور خارجه آمریکا گفت واشنگتن تلاش‌های خود را به ادامه مبارزه با تروریسم در عراق متمرکز خواهد کرد و با برگزاری همه‌پرسی در منطقه کردستان موافق نیست.

وی در گفتگو با حیدر عبادی تصریح کرد در شرایط فعلی واشنگتن ترجیح می‌دهد تلاش‌های خود را به ادامه همکاری با دولت مرکزی عراق برای مقابله با عوامل ناامنی و بی‌ثباتی در عراق و مشارکت در روند بازسازی ویرانی‌های این کشور پس از آزادسازی کامل خاک عراق از اشغال عناصر داعش متمرکز کند.

حیدر عبادی نیز در این گفتگوی تلفنی بر اهمیت استفاده از تجربه موفق همکاری بین ارتش عراق و نیروهای منطقه کردستان عراق در نبرد برای آزاد سازی موصل تاکید کرد.

وی گفت در شرایط فعلی لازم است همه تلاش‌های داخلی و خارجی بر نابودی تروریست‌های داعش و خودداری از کشیدن شدن به درگیری‌های جانبی در کشور متمرکز شود.

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار