پاسخ سوالات خود در زمینه" سرطان ریه" را اینجا بخوانید

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده بودند، توسط فوق تخصص ریه پاسخ داده شده است.

پاسخ سوالات خود در زمینهبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بخشی از سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ سوالات برخی از کاربران در خصوص سرطان ریه توسط لیلا امینی فوق تخصص ریه ارائه شده که به شرح زیرا است.

علت خلط گلو
این متخصص ریه گفت: عواملی مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا، آلرژی، مصرف ادویه تند، حاملگی و تغییرات هورمونی باعث ترشحات روشن و شفاف بینی می‌شود.

وی افزود: مصرف برخی از قرص‌ها و داروها مانند قرص‌های ضد بارداری یا داروهایی که برای تنظیم فشارخون مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز باعث افزایش ترشحات بینی و خلط می شود و به طور مستقیم ارتباطی با سرطان ریه ندارد.

علائم سرطان ریه
امینی ادامه داد: افسردگی یا تغییرات خلق و خو، خستگی مفرط، درد در ناحیه نوک انگشتان، رشد غیر عادی سینه، تنگی نفس، گرفتگی شدید صدا به گونه ای که صحبت کردن سخت باشد، سرفه هایی که با خلط همراه باشد، درد معده و درد سینه از جمله علائم احتمالی ظهور سرطان ریه دربدن فرد است.

راه تشخیص سرطان ریه
وی اظهار داشت: سی تی اسکن، بیوپسی، سونوگرافی و آزمایش خون و اسکن استخوان از جمله راه های تشخیص این بیماری به حساب می آید که هر فردی در صورت مشاهده علائم احتمالی باید فورا به پزشک مراجعه کند تا سریعا تشخیص و تحت درمان قرار بگیرد.

انواع راه های درمان سرطان ریه
این متخصص ریه افزود: در صورت تشخیص پزشک به سرطان ریه فرد تحت عنوان عمل جراحی، شیمی درمانی، رادیو تراپی، اشعه درمانی و غیره تحت درمان قرار می گیرد.

راه های جلوگیری از سرطان ریه
امینی گفت: برای جلوگیری از ابتلا به سرطان ریه باید مصرف سیگار و دخانیات را کنار بگذارید، در محیط هایی که آلوده هستند کمتر تنفس داشته باشید و سعی کنید از محیط دور باشید و از خوراکی هایی که ممکن است سرفه را تشدید ببخشد هم دوری کنید و حتی المقدور با وجود رعایت کردن این موارد و در صورت مشاهده علائم بیماری از جمله سرفه های شدید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

ارتباط دخانیات با سرطان ریه
وی ادامه داد: سرطان ریه در سیگاری‌ها ،چند برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری است و در واقع سیگار کشیدن یکی از عوامل اصلی ابتلا به سرطان ریه در انسان به حساب می آید همچنین تعداد سیگارهای کشیده شده در روز، مدت سیگار کشیدن و محتوای قطران و نیکوتین سیگارهای کشیده با شدت سرطان ریه رابطه مستقیم دارد.

ذات الریه چیست؟
این متخصص ریه تصریح کرد: زمانی که شخصی به بیماری ذات‌الریه مبتلا می‌شود، ریه‌های وی بر اثر عفونت‌های ویروسی، قارچی و باکتریایی ملتهب می‌شود و در نتیجه کیسه هوایی ریه‌ها کوچک و کوچکتر می‌گردد و باعث سخت شدن تنفس می‌شود همچنین بیماری‌هایی زمینه‌ای همچون آسم و ضعف سیستم ایمنی می‌تواند عوارض ناشی از ذات الریه را افزایش دهد. در بعضی مواقع ذات الریه بر اثر ابتلا به آنفلوانزا و سرماخوردگی به وجود می‌آید که در شرایط عوارض ناشی از ذات الریه خطرناکتر از حد معمول است.

امینی تاکید کرد: فاکتور‌هایی از جمله اعتیاد به الکل، سیگار کشیدن، حملات ناگهانی قلبی، آسم، بیماری سلول‌های داسی شکل، سوء تغذیه، آلرژی، استفاده زیاد از مواد شیمیایی وغیره خطر ابتلا به ذات الریه را افزایش می‌دهند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار