اصفهان؛

مبلغ زکات فطره در اصفهان اعلام شد

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اصفهان گفت :امسال و با احتساب قیمت گندم مبلغ زکات فطره برای هر نفر ۶۰۰۰ تومان محاسبه شده است.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان،  آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، حداقل مبلغ زکات فطره را 6000 تومان اعلام کرد و گفت: مبلغ زکات فطره معادل 3 کیلوگرم گندم، خرما، برنج، یا کشمش است که با احتساب گندم، حداقل پرداختی برای هر نفر 6000 تومان محاسبه شده و مبلغ کفاره 2000 تومان است

وی اظهار داشت: بر کسی که می‌تواند معونه سال خود را تأمین کند، واجب است زکات خود و همه‌کسانی که نان‌خور او حساب می‌شوند را بپردازد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اولویت پرداخت زکات فطره را نیازمندان و فقرای فامیل دانست و گفت: اگر فرد نیازمندی در فامیل نبود، نیازمندان محله و شهر خود در اولویت دریافت زکات فطره هستند.

وی افزود: زکات فطره بر کسانی که مریض بودند و نتوانستند روزه بگیرند به شرطی که فقیر نباشند، نیز واجب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر پرداخت زکات تا قبل از ظهر روز عید تأکید کرد و اظهار داشت: کسانی که در نماز عید فطر شرکت می‌کنند باید قبل از رفتن به نماز زکات خود را پرداخت کرده باشند مگر این‌که فقیر اولویت‌داری را بشناسند که در دسترس نباشد، بنابراین باید مبلغ زکات را کنار گذاشته و در آن تصرف نکنند.

 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار