مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس از صدور شناسنامه ایمنی با هدف نظارت بیشتر بر واحدهای صنعتی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شاهپور قنبری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: صدور شناسنامه ایمنی و بهداشت با هدف نظارت بیشتر بر کارکرد واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک ها از بهمن 95 آغاز شده است که تاکنون 300 واحد این نوع شناسنامه را دریافت کرده اند.


وی اظهار داشت: طرح ممیزی ایمنی و بهداشت واحدهای تولیدی در قالب برنامه‌های راهبردی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و با هدف بالابردن ایمنی و بهداشت واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی در دستور کار قرارگرفته است.


قنبری افزود: با انتخاب مشاور و مجری ذیصلاح این طرح در شهرک‌های صنعتی بزرگ شیراز و آب باریک این طرح آغاز شده و در ادامه در سایر شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اجرا می‌شود.


وی ادامه داد: بر اساس برنامه زمان‌ بندی تا پایان امسال حداقل 420واحد بهره‌بردار دیگر نیز با اولویت واحدهای پرخطر مورد ممیزی قرار می‌گیرد و در پایان برای آنها شناسنامه ایمنی و بهداشت (HSEE) تدوین و تنظیم می شود.


قنبری بیان کرد: کارشناسان مربوط با حضور در واحدهای صنعتی مباحثی چون ایرادات و اشکالات ساختمانی در واحد، ایمنی تابلوهای برق، بیمه حوادث و بیمه مسؤولیت مدنی، تهیه و نصب کپسول‌های پودری اطفای حریق را بررسی می کنند و موارد نقص برای اصلاح واحدهای صنعتی به‌ طور رسمی به آن‌ها ابلاغ می‌شود.


وی اظهار کرد: همکاری واحدهای صنعتی برای مشارکت در اجرای طرح را خواستاریم زیرا ممیزی و بررسی ایمنی واحدهای صنعتی باهدف تدوین برنامه ایمنی و رعایت آن در همه واحدهای صنعتی برای کاهش حوادث، ضرورتی اجتناب‌ ناپذیر است.


مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس تصریح کرد: تمام هزینه‌های اجرای طرح توسط شرکت شهرک‌های صنعتی پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار